بروجردی با اشاره به پیشنهاد مجدد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط: اجرای تعهدات برجام و جبران اشتباهات شرط مذاکره با ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پیشنهاد مجدد مذاکره بدون پیش شرط آمریکا، گفت: اجرای تعهدات برجام و جبران اشتباهات شرط مذاکره با ایران است، ابن مذاکرات هم تنها در چارچوب برجام امکان‌پذیر است.

 

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى خانه‌ملت، با اشاره به درخواست مجدد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران، گفت: مذاکره ایران با ۱+۵ طی جلسات متعدد و در طولانی ‌مدت انجام گرفت، خروجی این مذاکرات توافقی بود که به تصویب شورای امنیت رسید، لذا این مذاکرات قابل تجدید و اصلاح نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید خطای مرتکب شده را رفع و هزینه خسارت را پرداخت کنند، آمریکا وعده رفع تحریم‌ها به ویژه تحریم‌ های مرتبط با مسائل هسته‌ای را داده بود اما با خروج از برجام این تعهد را زیر پا گذاشت.

وی افزود: آمریکایی‌ها پیش از هر پیشنهاد جدیدی باید اشتباه خود را جبران و تعهدات خود را جامه عمل بپوشانند، جمهوری اسلامی ایران بدون این اقدامات هیچ مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نخواهد داشت، علاوه بر این آمریکا بدون انجام این اقدامات نمی‌تواند در مذاکرات بین ایران و ۱+۴ هم حضور پیدا کند.

آمریکا و اروپا متهمان ردیف اول و دوم برجام

بروجردی ادامه داد: مقامات جمهوری اسلامی و دیپلمات‌های ایرانی در جریان مذاکرات جدید با ۱+۴ باید تعهدات توافق هسته‌ای را یادآور شود و به طرف‌های مقابل گوشزد کنند که آمریکا متهم ردیف اول و با توجه به اینکه اروپایی‌ها هم به تعهدات خود در این یک سال عمل نکردند، اروپایی‌ها هم متهم ردیف دوم هستند.

حرف آمریکایی‌ها دیگر در عرصه سیاست هیچ خریداری ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرف‌های مقابل باید خطاهای صورت گرفته به ویژه خطاهای یک سال اخیر را جبران کنند در غیر این صورت هیچ مذاکره‌ای به سرانجام نخواهد رسید. شکست آمریکا در شورای حکام آژانس  بین المللی انرژی اتمی هم علاوه بر شفافیت این خطا، انزوای آمریکا را نشان داد در واقع دیگر حرف آمریکایی‌ها در عرصه سیاست هیچ خریداری ندارد./

دیدگاه ها