بروجردی: تصمیمات ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود به هنگام، عملیاتی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در تهران یک تصمیم ملی بعنوان عکس العمل در برابر عدم اجرای تعهدات برجامی اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام اتخاذ شده است و به هنگام عملیاتی می‌شود.

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت، در خصوص گام‌های تعیین شده جمهوری اسلامی ایران در پایان مهلت ۶۰ روزه به اروپایی‌ها در قبال برجام، اظهار داشت: برای گام‌های بعدی جمهوری اسلامی ایران در جهت کاهش تعهدات خود در برجام، تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

تصمیمات ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود به هنگام، عملیاتی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در تهران یک تصمیم ملی بعنوان عکس العمل در برابر عدم اجرای تعهدات برجامی اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام اتخاذ شده است و به هنگام عملیاتی می‌شود. مسئولیت همه عواقب آن نیز برعهده کشورهایی است که آغازگر بی‌توجهی به تعهدات خود در برجام بودند.

هیچ دلیلی، توجیه کننده عدم اجرای تعهدات برجامی اروپا نیست

وی با بیان اینکه اروپا باید بداند که به هر دلیلی -حتی فشار آمریکا- عدم اجرای تعهداتش در برجام پذیرفتنی نیست، افزود: اروپا باید به طور کامل به تعهدات برجامی خود عمل کند و در چنین شرایطی ما نیز متناسب با اجرای تعههدات اروپایی ها اقدام خواهیم کرد.

بروجردی در خصوص اینکه رئیس جمهور گام‌های بعدی ایران را لغو محدودیت غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران و بازگرداندن رآکتور اراک به شرایط سابق دانشته است، گفت: در خصوص اجرای این اقدامات، در ایران تصمیم‌گیری و پیش‌بینی‌های لازم شده است.

توان جمهوری اسلامی ایران در گام بعدی کاهش تعهدات برجامی بیش از گذشته است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: توان جمهوری اسلامی ایران در گام بعدی کاهش تعهدات برجامی بیش از گذشته است و مسئولیت این اقدامات برعهده کشورهایی است که به تعهدات خود عمل نکردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برجام تصمیم مجموعه نظام بود و جاده‌ای دوطرفه است، بیان کرد: از ابتدا برجام جاده دو طرفه‌ای بود و نمی‌توان صرفا ایران به صورت یک طرفه تعهداتش را اجرا کند و طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل نکنند./

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها