بروجردی: پشت پرده عقب‌نشینی نیروهای اماراتی دلایل استراتژیک و تاکتیکی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد که دوران تجاوز نظامی به پایان رسیده است و  امارات و عربستان نمی توانند تمامیت ارضی کشورها را با اتکا به کمک‌های آمریکا نقض کنند.

 

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار    ‌خبرگزاری خانه ملت، با اشاره در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر خروج امارات از جنگ یمن و تنها ماندن عربستان در  باتلاق یمن،گفت: ورود امارات عربی از روز اول در بحران تحمیلی به مردم مظلوم یمن یک اشتباه بزرگ و تاریخی بود و هر زمانی که امارات به این اشتباه پایان دهد به نفعش خواهد بود.

خروج اماراتی‌ها از باتلاق بحران یمن به امنیت بلندمدت خود آن ها کمک می کند

وی با اشاره به قدرت دفاعی انصارالله ادامه داد:خروج امارات متحده از باتلاق ائتلاف سعودی و بحران یمن هم به لحاظ کوتاه مدت هم به لحاظ درازمدت به نفع این کشور است و  قطعاً خروج اماراتی‌ها از جنگ یمن هم می تواند به امنیت بلندمدت خود آنها کمک کند و هم دید منفی مردم یمن را هم نسبت به امارات به عنوان کشور متجاوز  تسهیل می کند.

بیشتر بخوانید:

 

عقب‌نشینی نیروهای اماراتی بنا به دلایل استراتژیک و تاکتیکی

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه هایی که عربستان در این جنگ کرده است، اظهار کرد: فشار اقتصادی ناشی از جنگ با یمن، در بودجه و شرایط اقتصادی امارات مشکلاتی را قطعا ایجاد کرده است به همین دلیل آن‌ها ادامه حضور در جنگ را به صلاح اقتصاد کشور خود نمی‌دانند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه البته امارات تلاش می کند نرمش قابل توجهی در زمینه نقش خود در یمن نشان دهد و  به نظر می رسد موضوع عقب‌نشینی نیروهای اماراتی بنا به دلایل استراتژیک و تاکتیکی است،مطرح کرد: البته جنگ غیرمنطقی باید به پایان برسد و یکی از راه‌های پایان هم همین است که کشورها متجاوز به تجاوز خودشان پایان بدهند.

دوران تجاوز نظامی به پایان رسیده است

بروجردی با بیان اینکه ابوظبی تمایلی به ادامه جنگ بر اساس شرایط و قواعد کنونی ندارد، خاطرنشان کرد: جزایر سقطری در جنوب یمن ارزشمند هستند ولی قرار نیست که هر چیز ارزشمندی را این ها با زورو توسل به آمریکا به دست بیاورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گستره تجاوزات  امارات بر سر گسترش نفوذ و منافع حیاتی خود از بندر عدن تا شبوه و سقطری تا شاخ آفریقا و ساحل دریای سرخ  تصریح کرد: دوران تجاوز نظامی به پایان رسیده است و  آنها نمی توانند تمامیت ارضی کشورها را با اتکا به کمک‌های آمریکا نقض کنند و فکر کنند که می توانند امنیت خودشان را بدین وسیله محفوظ نگه دارند./

 

دیدگاه ها