بروجردی با اشاره به نشست بروکسل؛اروپا نمی‌تواند مرگ تدریجی برجام را به حساب ایران بگذارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اروپایی ها نمی توانند مرگ تدریجی برجام را به حساب جمهوری اسلامی ایران بگذارند.

 

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌ و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دیدار وزرای خارجه کشورهای اروپایی پیرامون برجام، گفت: اروپایی ها نمی توانند مرگ تدریجی برجام را به حساب جمهوری اسلامی ایران بگذارند.

صورتحساب عدم اجرای تعهدات ایران در برجام مبتنی بر اصل اقدام متقابل است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون تردید صورتحساب عدم اجرای تعهدات ایران در برجام مبتنی بر اصل مهم بین المللی اقدام متقابل است و بر اساس بدعهدی ایالات متحده آمریکا و همچنین همراهی نکردن غربی ها است.

اروپایی ها باید به این سوال پاسخ دهند چرا به تعهدات برجامی عمل نمی کنند؟

وی با اشاره به اظهارات مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه این اتحادیه تخطی ایران از برجام را سرپیچی اساسی از توافق هسته‌ای نمی‌داند، ادامه داد: مسئولان کشورهای اروپایی حاضر در برجام باید به این سوال پاسخ دهند چرا به تعهدات برجامی عمل نمی کنند؟.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در واقع قرار نیست جاده دوطرفه برنامه جامع اقدام مشترک را بر اساس جاده یکطرفه تعریف کنیم لذا به میزانی که طرف های برجامی به تعهدات خود عمل نکنند، ایران نیز سطح اجرای تعهداتش را کاهش خواهد داد؛ زیرا این موضوع جزء حقوق جمهوری اسلامی ایران و منطبق با مفاد برجام است.

صبر استراتژیک ایران زیاد است اما  سریع تصمیماتش را عملیاتی می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص نتایج نشست هایی مانند بروکسل گمانه زنی زودهنگام نمی کنیم زیرا صبر استراتژیک ایران زیاد است اما به هنگام و سریع تصمیماتمان را نسبت به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک عملیاتی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزرای خارجه کشورهای اروپایی امروز در بروکسل دیدار کردند تا پیرامون برجام و تحولات اخیر منطقه بحث و تبادل نظر داشته باشند.

این دیدار حین برگزاری نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا انجام ‌شد و آنگونه که در بیانیه منتشر شده در سایت دولت انگلیس ادعا شده، هدف از آن اتکا به رهبری E۳ در راستای حفظ برجام است.

همچنین پس از نشست بروکسل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تخطی ایران از برجام را سرپیچی اساسی از توافق هسته‌ای نمی‌داند و تمایلی برای راه‌اندازی مکانیسم ماشه ندارد./

دیدگاه ها