بروجردی: توقیف نفتکش انگلیسی مبتنی بر مقررات بین‌المللی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که «ایران در توقیف نفتکش انگلیسی با تخلف رخ داده برخورد کرد»، گفت: اقدام نیروی دریایی سپاه مبتنی بر مقررات بین‌المللی و قوانین حاکم بر رفت و آمد کشتی‌ها بود.

 

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی ، با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه گفت: اقدام نیروی دریایی سپاه دقیقا مبتنی بر مقررات بین‌المللی و قوانین حاکم بر رفت و آمد کشتی‌ها انجام شد. کشتی انگلیسی در جهت مخالف حرکت می‌کرد همچون خودرویی که در یک جاده بر خلاف حرکت ماشین‌ها می‌رود.

به گفته‌ وی نفتکش انگلیسی اشکالات زیست محیطی ایجاد کرده بود، با توجه به این که در تقسیم بندی نیروهای مسلح مسئولیت امنیت خلیج فارس با سپاه است، لذا برخورد با این تخلف طبیعی بود. این کار بر اساس مقررات بین‌المللی کشتیرانی انجام شده است که حتما در ادامه راه پروسه قانونی و قضایی آن هم برای تصمیم گیری طی و لحاظ می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به اقدامات رئیس جمهور آمریکا و ادعای اخیرش درباره‌ سقوط پهپاد ایرانی اشاره و اظهار کرد: ترامپ رئیس جمهور ناهنجاری‌ها است. کارنامه ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش پر است از خروج از معاهدات بین‌المللی و نقض قوانین. لذا می‌خواهد با این فضا سازی‌ها آبروی از دست رفته‌اش را برگرداند.

به گزارش ایسنا ، وی یادآور شد: بعد از تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم هوایی کشورمان و به دنبال آن انهدامش آن هم بر اساس مقررات بین‌المللی آمریکایی‌ها می‌خواستند که به گونه‌ای آبروی از دست رفته‌شان را برگرداند لذا خبر دروغ انهدام پهپاد ایرانی را منتشر کردند تا با این دروغ پراکنی‌ها مقداری از آبروریزی‌هایشان کم شود. اما ترامپ با این اقدامش بار دیگر نشان داد که سخنانش قابل اعتماد نیست چون اساسا مستنداتی برای عرضه حرف‌هایش هم ندارد.

دیدگاه ها