بروجردی با اشاره به پرونده خرید تانک چیفتن از انگلیس: وزارت خارجه با تشکیل تیمی به جنگ حقوقی با انگلیس برود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تیم حقوقی دولت باید با استخدام وکیل به جنگ حقوقی با انگلیس پرداخته و به استیفای حقوق ملت ایران اهتمام ورزد، وزارت خارجه باید پیگیر پرونده خرید تانک چیفتن از انگلیس باشد.

 

 

 

 

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پرونده حقوقی بین ایران و انگلیس در مورد تانک چیفتن، اظهار داشت: از نشانه‌های دشمنی انگلیس با ملت ایران این بود که تانک‌های سفارشی ایران را به دشمن متجاوز بعثی داد و این نشان می‌دهد که دشمنی انگلیس هیچ وقت با ملت ایران تمام شدنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق ضوابط بین‌المللی، انگلیسی‌ها موظف هستند با توجه به گذشت ۴۰ سال از تاریخ قرارداد خرید تانک چیفتن، علاوه بر اصل پول باید سود مترتب بر آن پول را نیز به ایران بپردازند.

وی افزود: ایران در قبال آمریکا نیز همین اقدام را انجام داد و آمریکایی‌ها به این ضابطه بین‌المللی عمل کردند و سود حاصل از اصل پول ایران بابت پرونده‌‎ای که پیش از انقلاب قرار بوده به ایران تسلیحاتی را بدهند، پرداخت کردند.

بروجردی ادامه داد: اگر انگلیس این اقدام را انجام ندهد عملا، دشمنی دیگری است که علیه ملت مارقم زده است و به هیچ وجه این روند قابل نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم حقوقی دولت باید با استخدام وکیل به جنگ حقوقی با انگلیس پرداخته و به استیفای حقوق ملت ایران اهتمام ورزد، وزارت خارجه باید پیگیر این موضوع باشد.

لازم به ذکر است، دادگاه عالی بریتانیا با صدور حکمی به نفع یک شرکت تسلیحاتی انگلیسی، اعلام کرد که این شرکت نباید همه سود ناشی از مبلغی را که بابت فروش تانک به ایران دریافت کرده، به تهران پرداخت کند./

 

دیدگاه ها