بروجردی: ایران راه برقراری روابط با امارات و عربستان را باز گذاشته است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی در قبال کشورهای منطقه، گفت: امروز امارات با اصلاح سیاست‌های خود به سمت ایران روی آورده که ما نیز پذیرای آنها خواهیم بود.

 

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تغییر رویکرد در سیاست خارجی امارات نسبت به ایران، گفت: بعد از یک دوره که امارات سیاست بیگانه ای را نسبت به جمهوری اسلامی در پیش گرفته بود، امروز چراغ سبزی برای مذاکره با کشورمان نشان داده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی در منطقه خلیج فارس که همواره شفاف و روشن بوده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی همواره این سیاست پیوسته را داشته که دست دوستی و همکاری به طرف کشورهای همسایه خود دراز کرده و تاکنون نیز کشور امارات، خود با ورود به بازی آمریکایی-اسرائیلی تصمیمات ضد منطقه ای اتخاذ و مواضع خود را از ایران جدا کرده بود که مجدد سیاست خود را اصلاح کرد.

وی ادامه داد: هرگونه تغییر سیاست اماراتی ها درباره ایران و نزدیکی به مواضع جمهوری اسلامی که بر مبنای صداقت باشد را به فال نیک گرفته و منتظر رویکرد صادقانه آنها در رفتارهایشان هستیم؛ حتی عربستان سعودی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه قطعا تغییر رویکرد امارات به مذاق آمریکا و رژیم صهیونیستی خوش نخواهد آمد، خاطرنشان کرد: با این حال اماراتی ها بر اساس منافع آمریکا تصمیم گیری نمی کنند و به این موضوع واقف هستند که گسترش مراوده با جمهوری اسلامی به نفع منافع ملی آنها است.

به گزارش خانه ملت، امارات با ایجاد چرخشی در سیاست خارجی خود به سمت جمهوری اسلامی ایران، ابتدا اقدام به خروج نیروهای خود از یمن کرد و سپس پیشنهاد مذاکره به ایران داد./

دیدگاه ها