بروجردی با اشاره به مذاکره روحانی و مکرون: قول و وعده اروپایی ها قابل اعتماد نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد اروپایی ها در آزمون برجام مردود شده اند و نباید به قول و وعده های آنها اعتماد کرد.

 

 

 

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی ۱۰۰ دقیقه ای بین رئیس جمهور ایران و فرانسه و بیان شروطی برای بازگشت به برجام، اظهار داشت: به هیچ قول و وعده ای از طرف اروپا نباید اعتماد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه اروپا تاکنون در آزمون انجام تعهدات برجام مردود شده و نتوانسته به تعهدات خود عمل کند طبیعی است که به هیچ وجه نباید به قول و قرار آنها اعتماد کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی به تنها مسیر بازگشت به برجام از سوی ایران اشاره کرد و بیان داشت: فقط یک مبنا وجود دارد و آن اجرا و انجام تعهدات عملی از سوی اروپایی ها است، دراین صورت شورای عالی امنیت ملی نسبت به بحث گام های چندگانه تصمیم گیری خواهد کرد.

وی در خصوص ورود کمیسیون امنیت ملی به این مذاکره و پیشنهادهای ارائه شده، عنوان کرد: موضوع از طریق شورای عالی امنیت ملی پیگیری می شود، با این حال طبق قانون هر سه ماه یکبار از سوی وزارت خارجه کشور گزارش میزان پیشرفت کار برجام به کمیسیون ارائه می شود بنابراین اقدامات در مجلس بررسی خواهد شد؛ به هر حال مسئولیت تصمیم گیری در این زمینه به عهده شورای عالی امنیت ملی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت از گفت‌و‌گوی تلفنی ۱۰۰ دقیقه‌ای میان حسن روحانی و امانوئل مکرون، روسای‌جمهور ایران و فرانسه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور، روحانی در این گفت‌و‌گوی تلفنی، «عادی‌سازی روابط نفتی و بانکی» را گام اول تعهدات مورد انتظار ایران از اروپا توصیف کرده است. روحانی در این گفت‌وگو تاکید کرده که اروپا فرصت‌های زیادی را از دست داده است. او احیای تعهدات برجامی را به کاهش‌های تحریم‌های نفتی و بانکی مشروط کرده است.

امانوئل مکرون نیز در این تماس تلفنی، سفر نماینده ویژه روحانی به پاریس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «فرانسه همه تلاش خود را در راستای تامین منافع ایران در برجام و عادی‌سازی روابط اقتصادی تهران با دیگر کشورها به کار خواهد گرفت.»/

دیدگاه ها