بروجردی با اشاره به دیدار سخنگوی جنبش انصارالله یمن و هیئت همراه با رهبر انقلاب: توطئه تجزیه یمن محکوم به شکست است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امارتی‌ها و عربستانی‌ها بعد از ۵ سال جنایت، نتوانستند یمن را شکست دهند و این بار از راه تجزیه وارد شده‌اند تا یمن را زمین‌گیر کنند.

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دیدار سخنگوی جنبش انصارالله یمن و هیئت همراه با رهبر انقلاب، اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران مقابله با هرگونه تجزیه و از بین رفتن تمامیت ارضی کشورها است و مساله یمن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبیعتا جمهوری اسلامی ایران از یمن به عنوان کشوری اسلامی، مبارز، غیور و انقلابی حمایت می‌کند و مخالفت خود را با توطئه آمریکا، انگلیس و دشمنان جهان اسلام مبنی بر تجزیه کشور اسلامی اعلام می‌دارد.

وی افزود: کشورهایی مانند امارات و عربستان طبیعتا مجری دستورات آمریکا و انگلیس هستند وگرنه آن‌‎ها در این حد و اندازه نیستند که برای چنین مسائلی در منطقه تصمیم گیری کنند.

بروجردی ادامه داد: ۵ سال از نسل کشی عربستان در یمن می‌گذرد اما یمن علی رغم کمبود سلاح، شیوع بیماری و مشکلات اقتصادی همچون کوهی استوار در مقابل تجاوز دشمنان ایستاده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه باید با قدرت در مقابل توطئه سعودی ها و اماراتیها برای تجزیه یمن ایستاد، گفت: فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان سیاستگذار کلان جمهوری اسلامی مطابق قانون اساسی، اعلام یک سیاست جدی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان بعد از ۵ سال باوجود اینکه امارتی‌ها و عربستانی‌ها هزاران کشته داده‌اند، نتوانستند یمن را شکست دهند و این بار از راه تجزیه وارد شده‌اند تا یمن را زمین‌گیر کنند، قطعا این سیاست نیز محکوم به شکست است و یمنی‌ها یکپارچه تر از همیشه در مقابل این توطئه می‌‌‎ایستند و آن را خنثی می‌کنند./

 

 

 

 

دیدگاه ها