بروجردی: توئیت های ترامپ نشان از علاقه او برای مذاکره با ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید ترامپ علاقه زیادی به مذاکره با جمهوری اسلامی دارد اما ایران در سطوح مختلف اعلام کرده مذاکره نمی کند.

 

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توئیت ترامپ مبنی بر اینکه فرانسه را نماینده خود برای مذاکره با ایران نمی داند، گفت: تویئت های آقای ترامپ بیشتر به دلیل علاقمندی او برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این خواب با توجه مجموعه سیاست های غیر منطقی و ظالمانه ترامپ هیچگاه محقق نخواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به اینکه ترامپ از تمام خطوط قرمز عبور کرده از جمله خروج از برجام، عهد شکنی های متعدد و تحریم های ظالمانه، مذاکره با جمهوری اسلامی ایران انتظار بسیار بی جا است.

وی اظهار داشت: مذاکره با آمریکا هیچ وقت جزو سیاست های ایران نیست و محقق هم نخواهد شد، این موضوع را بارها جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف اعلام کرده است. بنابراین تصور می کنم ترامپ بیشتر به دنبال تحقق این امر است که به دلایلی که مطرح شد هیچ وقت قابل تحقق نیست.

بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در این باره که ترامپ فرانسه را نماینده ایالات متحده برای مذاکره با ایران نمی داند، گفت:  این بحث دیگری است و ربطی به جمهوری اسلامی ندارد که کشوری نماینده آمریکا برای مذاکره محسوب می شود یا خیر.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس در این باره که همواره اروپایی ها پیرو سیاست آمریکا است اما این بار ترامپ طوری رفتار می کند که اروپا به خصوص فرانسه جدا از آمریکا اقدام کرده است، اظهار داشت: ایران به هیچ وجه از سیاست ها اروپا راضی نبوده و نیست، آنها نتوانسته اند به تعهدات خودشان عمل کنند، اگر روزی اروپا بتواند تعهدات خود را در برجام عملیاتی کند به طور طبیعی فضای جدیدی ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دونالد ترامپ در توییتی نوشته است: ایران در مضیقه مالی بدی قرار دارد. آن‌ها شدیدا می‌خواهند با آمریکا وارد مذاکره شوند اما از طرف کسانی که خود را نماینده ما می‌نامند – همانند امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه – پیام‌های ضد و نقیضی دریافت می‌کنند.  می‌دانم که نیت مکرون همانند بقیه خیر است اما هیچکس جز ایالات متحده برای ایالات متحده صحبت نمی‌کند. کسی به هیچ شکل یا طریقی حق نمایندگی از طرف ما را ندارد.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به توییت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات فرانسه با ایران همراه با خودمختاری کامل است. ما به سختی در تلاشیم تا صلح و ثبات را در منطقه برقرار کنیم و از تنش‌ها بکاهیم. ما برای این کارها نیازی به اجازه آمریکا نداریم./

دیدگاه ها