بروجردی: توانمندی‌های دولت بیش از آن‌چیزی است که نمود دارد

عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس معتقد است دولت با استفاده مناسب از سرمایه‌های ملی، ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند کشور را از رکود خارج کند.

 

 

 

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت هم‌زمان با آغاز هفته دولت به بررسی عملکرد دولت دوازدهم پرداخت و گفت: انتظاری که از دولت در جنگ گسترده اقتصادی آمریکایی ها علیه ملت ایران، می رود این است که همانند دوران جنگ با استفاده از همه توان خود و ظرفیت ها حرکت کنند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه دولت از تمامی امکانات خود برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در زمان تحریم استفاده نمی کند، اظهار داشت: هنوز دولت توانمندی های خود را بروز نداده در حالی که می تواند از سرمایه ملی و مردمی حداکثر استفاده را داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دولت می تواند از سرمایه های کلان ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین از سرمایه گذاری خارجی ها استفاده کند که هر سه این موارد قابلیت عملیاتی شدن دارد.

بروجردی همچنین با انتقاد از عدم موفقیت دولت در ایجاد اشتغال متناسب با نیازهای ملی، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت نیز به این نکته اشاره کردند که در حوزه اشتغال‌زایی به جای هفت خوان، هفتاد خوان وجود دارد چنانچه اگر بخواهیم یک پروژه آغاز شود و عملا زمینه های رونق اقتصادی شکل بگیرد و یا پروژه های موجود بتواند به اتمام برسد، باید به سمت تولید حرکت کنیم بدون آنکه در این مسیر موانعی وجود داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه دولت می تواند در صورت نیاز برای رونق تولید لایحه دو فوریتی به مجلس بدهد، اذعان داشت: همچنین دولت می تواند برای تسریع تولید و ایجاد اشتغال بخشنامه های متعدد و متناقض خود را لغو کند تا شرایط مناسب برای ایجاد اشتغال فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین دولت باید مشوق هایی برای گسترش صادرات تحت عنوان جایزه های صادراتی در نظر بگیرد و به رونق تولید که در حال حاضر وضعیت رضایتبخشی ندارد و با بیشترین گلایه در عرصه اقتصادی مواجه است، رسیدگی کند.

بروجردی ادامه داد: البته از زمانی که همتی مسئولیت بانک مرکزی را عهده دار شده است، در عرصه سیاست های پولی، با تدبیر مدیریت جدید به سمت کاهش مشکلات و تقویت ارزش پول ملی و ایجاد نوعی ثبات در بازار در حال حرکت هستیم که استمرار وضعیت موجود و تقویت آن بسیار ضروری است.

عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت خواسته مهم و جدی مردم از دولت این است که مجددا شاهد افزایش ارزش پول ملی در داخل، منطقه و جهان باشیم و بتوانیم از مشکلات فعلی عبور کنیم./

دیدگاه ها