بروجردی: سیاست جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه از موضع قدرت است.

پاک چول مین نایب رئیس مجلس اعلا خلق کره شمالی با علاالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی دیدار و گفتگو کرد .

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پاک چول مین نایب رئیس مجلس اعلا خلق کره شمالی با علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی دیدار و گفتگو کرد .

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور گفت: توانمندی‌های فراوانی در ایران و کره شمالی وجود دارد که می توان در راستای گسترش مراودات سیاسی ، اقتصادی و نظامی از آن بهره برد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی جهت ارتقا سطح مناسبات در عرصه های مختلف استقبال و حمایت می کند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، آمریکا را عامل بحران در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه و شبه جزیره کره دانست و خاطرنشان کرد: عدم تعهد به مقررات بین المللی و توافقات امضا شده مانند برجام از سوی آمریکا نشاندهنده غیر قابل اعتماد بودن آمریکا است.

بروجردی تأکید کرد : سیاست جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه است و این صلح را از موضع قدرت اعمال خواهیم کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری میان دو کشور را راهی برای مبارزه با تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه دو ملت ایران و کره شمالی دانست . بروجردی در پایان ارائه تسهیلات به فعالان بخش خصوصی در بخش های صنعتی و معادن ، تبادلات فرهنگی و علمی ، لغو روادید تجار و فعالان اقتصادی و رفع موانع بانکی را فرصتی برای تقویت و تحکیم ارتباطات دوستانه فیمابین خواند و بر ضرورت رایزنی های مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی ایران و کره شمالی تأکید کرد .

در ادامه این دیدار پاک چول مین نایب رئیس مجلس کره شمالی با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان ، توسعه مراودات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی کره شمالی با جمهوری اسلامی ایران را از سیاست های اصولی کشورش خواند و گفت: پارلمان کره شمالی بر رفع موانع بر سر راه همکاری های مشترک و تسهیل مراودات فیمابین تأکید ویژه ای دارد. نایب رئیس مجلس کره شمالی تحریم های اعمال شده علیه دو کشور را سیاستی شکست خورده دانست و افزود: کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران در سال های تحریم های ظالمانه آمریکا موفقیت های فراوانی در بخش های صنعتی ، کشاورزی ، دفاعی و نظامی بدست آورده اند.

پاک چول مین در بخش دیگری با اشاره به سیاست کشورش بر افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی کره شمالی تأکید و تصریح کرد: کره شمالی همواره بدنبال برقراری صلح و ثبات در مناطق مختلف جهان بویژه در شبه جزیره کره می باشد .

وی در پایان بر توسعه تبادلات اقتصادی ، صنعتی ، معدنی و گردشگری در راستای ارتقا سطح مناسبات فیمابین تأکید کرد .

امضا یادداشت تفاهم همکاری پارلمانی میان مجالس دو کشور

علاالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی و پاک چول مین نایب رئیس مجلس کره شمالی یادداشت تفاهم همکاری پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و مجلس اعلا خلق کره را به امضا رساندند. در این یادداشت تفاهم همکاری، بر تبادل همکاری های پارلمانی میان گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور با هدف تقویت و تحکیم روابط دوستانه تأکید گردید . طرفین توافق کردند با توصیه به دولت و وزرای مربوطه توسعه همکاری ها در بخش های آموزش، سلامت عمومی ، سرمایه گذاری های علمی، فناوری ، کشاورزی و انرژی را پیگیری نمایند./

دیدگاه ها