بروجردی: انگلیس همواره دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سابقه‌ای که از انگلیس سراغ داریم نشان می‌دهد که در طول سالیان بعد از انقلااب، لندن همواره دنباله‌رو آمریکا بوده است.

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص احتمال تغییر رویه انگلیس با آمدن بوریس جانسون، اظهار داشت: قدرت مانور آمریکا در جهان کاهش یافته و آزاد شدن کشتی ایرانی در جبل الطارق علی‌رغم مخالفت آمریکا، نشان دهنده این موضوع است که تیغ آمریکا در کُند شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انگلیس بر خلاف موازین بین المللی با فشار آمریکایی‌ها نفتکش ایرانی را توقیف کرده بود و نهایتا مجبور به آزادسازی آن کشتی شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تلاش‌های بسیار زیادی برای ممانعت از آزادسازی کشتی ایرانی کردند، افزود:  تلاش‌های آمریکا به نتیجه نرسید، تیر آمریکایی ها به سنگ خورد و نهایتا کشتی ایرانی آزاد شد.

بروجردی در خصوص اینکه آیا ممکن است تغییر نخست وزیر انگلیس رویه این کشور در سیاست خارجی را به دنبال داشته باشد یا خیر؟، اگفت: سابقه ای که از انگلیس سراغ داریم نشان می‎‌دهد در طول سالیان بعد از انقلاب اسلامی ایران، لندن همواره دنباله‌رو آمریکا بوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به همین دلیل هم نمی‌توان امیدواری کامل به تغییر رویه انگلیس در سیاست خارجی را داشت، گفت: امیدواریم تغییرات جدید در حاکمیت انگلیس، تبعیت محض انگلیس از آمریکا را کاهش دهد./

دیدگاه ها