بروجردی: آمریکایی ها محور شرارت در اجرای برجام هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها در پی زیاده خواهی و برهم زدن بازی هستند گفت: آمریکا محور شرارت در برجام است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علاء الدین بروجردی در برنامه گفتگوی ویژه خبری (چهارشنبه ۲۶ خرداد) شبکه دو سیما افزود: آمریکایی ها اگر بخواهند بازی را برهم بزنند قطعاً بازنده آن هستند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رهنمودهایشان تکلیف را روشن کردند و مجلس بر اساس این رهنمودها و بدبینی ای که همیشه به آمریکایی ها در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاکم بوده است قانونی را در مجلس گذشته تصویب کردند که اگر ۱+۵ به تعهدات خود عمل نکرد و آنها را نقض کرد دولت موظف است غنی سازی را در دو سال به میزان ۱۹۰ هزار سو افزایش دهد.

بروجردی افزود: اگر آمریکایی ها بخواهند شیطنت کنند با قدرت و استحکام از منافع ملی دفاع می کنیم.
وی گفت: یکی از دلایل موافقت با برجام رفع تحریم ها و ظلمی بود که بر ضد ملت ما اعمال می شد اما در عمل و با بازی آمریکاییها بحث روابط با بانک های خارجی به نتیجه نرسیده و این بانک ها به دلیل جریمه هایی که آمریکا برای آنها اعمال کرده بود برای رابطه با ایران هراسان هستند.
بروجردی افزود: اینکه آمریکا می گوید رابطه مالی با ایران با دلار ممنوع است و به این دلیل از انتقال منابع فروش نفت به کشور جلوگیری می شود بازی سیاسی است زیرا این پول ها می توانند با تبدیل به یورو به ایران بازگردانده شوند.

وی گفت: امضاء برجام و قطعنامه شدن آن در شورای امنیت سازمان ملل با حیثیت بین المللی آمریکایی ها گره خورده است گرچه آمریکا به بسیاری از موازین بین المللی متعهد نیست.
بروجردی افزود: اگر آمریکایی ها بخواهند برجام را برهم زنند تردید نکنند که جمهوری اسلامی ایران مجموعه توانمندی های بالقوه و بالفعل خود را در موضوع هسته ای به کار خواهد کرد گرفت و در عرصه صلح آمیز چنان شتابی را ایجاد می کند که با یک زمان بندی کوتاه به توانمندی های بسیار بالایی برسد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه ای است و همه از جمله روسها و آمریکایی ها می دانند در تحولات منطقه، ایران حرف نخست را می زند.
بروجردی افزود: به این دلیل در سه دور مذاکره با آمریکاییها آنان از وزارت امور خارجه کشورمان درخواست رسمی و کتبی برای مذاکره درباره عراق کردند.
وی گفت: آمریکایی ها هنوز دشمنی با تمام امکانات بر ضد ایران هستند و اینکه در جاهایی وارد مذاکره می شوند نشان دهنده عجز آنان در مقابل قدرت ایران است.

دیدگاه ها