بروجردی با اشاره به سفر هیأتی از طالبان به تهران مطرح کرد؛ افغانستان منهای آمریکا؛ تنها مسیر ایجاد ثبات و امنیت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا پروژه ناامن‌سازی افغانستان را دنبال می‌کند، گفت: امروز طالبان به اهداف شوم آمریکا در افغانستان پی برده و اعتماد خود را به سمت ایران سوق داده است.

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به حضور اخیر هیأتی از طالبان در کشورمان برای مذاکره گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد ثبات و امنیت پایدار افغانستان است که در این راستا سیاست آمریکا در نقطه مقابل جمهوری اسلامی واقع شده و پروژه ناامنی افغانستان را دنبال می کنند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حضور نظامی آمریکایی ها نه تنها کمکی به ایجاد امنیت در افغانستان نکرد بلکه به افزایش ناامنی ها در این کشور دامن زد، عنوان کرد: ما باید از همه اهرم ها برای ایجاد امنیت پایدار در افغانستان استفاده کنیم.

نقش طالبان در ایجاد امنیت در افغانستان

وی افزود: در حال حاضر چگونگی فعالیت طالبان نقش مهمی در امنیت افغانستان دارد و تصمیمات و نوع عملکرد آنها در صورت ایجاد وفاق ملی می تواند به ثبات افغانستان کمک کند اما باید بدانند که تنها افغانستان منهای آمریکا و نیروهای مداخله گر خارجی خواهد توانست روی امنیت را ببیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره چرایی تمایل طالبان به مذاکره با ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر طالبان نیز به این جمع بندی رسیده که آمریکا خیرخواه افغانستان نبوده و به تعهدات خود در هیچ توافقی پایبند نیست لذا اکنون نمی توانند با آمریکا نیز به توافقی برای نیل به اهداف خود برسند و تقریبا آنها را به عنوان اولین دشمن جهان اسلامی شناخته و اعتماد خود را به سمت ایران سوق داده اند./

دیدگاه ها