بروجردی: تنها شرط برجامی تهران تضمین فروش نفت ایران نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رفع تحریم از فروش نفت ایران حق ما بوده و وظیفه غربی‌ها است زیرا آن‌ها باید تعهدات خود را عملی کنند.

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اظهارات اخیر عباس عراقچی مبنی بر اینکه شرط اجرای کامل تعهدات برجامی از سوی ایران، تضمین فروش نفت ایران است، اظهار داشت: دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا بسیار بلند است و به حرف های ترامپ نمی‌توان اعتماد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع تحریم از فروش نفت ایران حق ما بوده و وظیفه غربی‌ها است زیرا آن‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند، بیان  کرد: برای اجرای کامل تعهدات برجامی ایران، تنها شرط تهران تضمین فروش نفت ایران نیست.

وی افزود: باید محور اساسی اقتصاد خود را از نفت و خام فروشی نفت به اقتصاد ملی و داخلی سوق دهیم و در یک زمان‌بندی طراحی شده از خام فروشی دست برداریم تا آثار مثبت دوری از خام فروشی برای ملت ایران ملموس باشد.

بروجردی ادامه داد: متاسفانه در مورد معادن نیز خام فروشی رایج است، برخی از کشورها به صورت خام سنگ را از ایران خریداری می‌کنند و در درون کشتی‌هایشان، کارخانه‌ای را نصب کرده‌اند و همینجا سنگ‌ها را فراوری می کنند و به چند برابر قیمت به ایران می‌فروشند، با این شرایط باید بر اساس توانمندی داخلی اقتصاد خود را مقاوم کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مکرون هیچ اراده‌ای از خود ندارد و از آمریکا تبعیت می کنند و نمی توان به عملکرد فرانسوی‌ها امیدوار باشیم، گفت: جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی نیز توسط مسئولان مربوطه اعلام می‌شود./

دیدگاه ها