مبنای تحرک اقتصادی کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی است

علاءالدین بروجردی ظهر امروز در اجتماع دانشجویان این شهرستان اظهار داشت: عرصه انتخابات وظیفه‌ای همگانی، دینی و انقلابی است که نباید تبلیغات گسترده دشمنان برای دلسرد کردن مردم در حضور آن‌ها پای صندوق‌های رأی تأثیری داشته باشد.

وی با اشاره به سیاست دشمنان جمهوری اسلامی ایران در مقابله با حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات، افزود: در مقابل این سیاست تفرقه‌انگیز سیاست ترسیم‌شده توسط مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری و هرچه باشکوه‌تر در انتخابات جاری قرارگرفته است که برای هریک از دولت و ملت ایران وظیفه‌ای خاص قرار داده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس عمل به قانون را به‌ عنوان یک اصل محوریتی کلی برای همگان خواند و عنوان کرد: دموکراسی، مردم‌سالاری دینی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به حضور یکپارچه مردم در انتخابات تأکید دارند و این مردم هستند که دست به انتخاب افراد می‌زنند.

وی سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی را برافزایش شور انتخاباتی در میان آحاد افراد جامعه دانست و بیان کرد: تنها با حضور آگاهانه در انتخابات، مطالبات مردم در مجلس قانون‌گذاری به هدف اجرا درمی‌آید.

بروجردی در راستای راهبرد ایران در مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: اذن مذاکره ایران با آمریکا از سوی مقام معظم رهبری صادرشده و این مذاکرات از دولت قبل آغاز و به دولت فعلی رسیده که در تمام طول دوران مذاکرات تلاش شده بر اساس منافع ملی عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ادامه روند مذاکرات شاخص اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب است چراکه دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و فصل الخطاب تنها کلام مقام معظم رهبری است و مذاکره با آمریکا تنها در چهارچوب تدابیر رهبری انجام‌شده و می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس بابیان اینکه منافع ملی اقتضا می‌کند با دشمن مذاکره کنیم، گفت: ماهیت دشمنی آمریکا با ایران هیچ تغییری نکرده اما گاهی مصالح نظام اقتضا می‌کند با دشمن بر پایه اقتصاد مقاومتی مذاکره کنیم و اجازه این مذاکرات پیش از آغاز آن از سوی مقام معظم رهبری صادرشده است.

وی مذاکره با آمریکا را «نرمش قهرمانانه» جمهوری اسلامی ایران در سایه تدابیر مقام معظم رهبری خواند و اظهار داشت: آمریکا به‌شدت مصّر بود حق غنی‌سازی صلح‌آمیز اورانیوم را از ایران سلب کند اما ملت ایران تمام تحریم‌ها را به جان خرید و از دانش استخراج اورانیوم تا ساخت کیک زرد و غنی‌سازی اورانیوم را به دست گرفته و توان خود در این عرصه را افزایش داد اما مصالح نظام حکم می‌کرد در مقطع کنونی برای حفظ منافع کشور نرمش نشان داده تا این ظلم از سر ملت ایران برداشته شود.

بروجردی گسترش فساد اقتصادی در کشور را نتیجه قطع رابطه سیستم بانکی ایران با کشورهای دنیا دانست و افزود: برای ارتباط با دنیا برخی افراد دست به مفاسد اقتصادی می‌زدند تا از این طریق بتوانند قفل تحریم‌ها را بشکنند و مبادلات ارزی خود را انجام دهند اما در حال حاضر با برداشته شدن تحریم بسیاری از بانک‌های ایرانی از سوی کشورهای دنیا فضای جدیدی از مبادلات ارزی در کشور آغازشده است.

وی با تأکید بر اینکه مبنای تحرک اقتصادی در کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: تمامی کشورها توسعه‌یافته دنیا از طریق تعامل با دیگر کشورها و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری به توسعه همه‌جانبه دست‌یافته‌اند بنابراین همان‌گونه که درگذشته در عرصه جنگ نظامی تلاش کردیم امروز هم باید در عرصه جنگ اقتصادی تلاش کرده تا به پیروزی دست‌یابیم.

دیدگاه ها