نظر رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره سفر ولیعهد انگلستان به ایران; سیاست‌های خصمانه لندن تغییری نکرده است

 با توجه به اقدام اخیر این کشور در کنار آمریکا در ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل در مورد آزمایش های موشکی جمهوری اسلامی ایران انجام داد، به نظر نمی رسد این سیاست های غیر منطقی لندن علیه تهران تغییری کرده باشد.

هفته نامه ساندی تایمز اخیرا در مطلبی اشاره کرده بود که شاهزاده چارلز علاقه زیادی برای انجام سفر به ایران نشان داده و وزارت امور خارجه و دربار بریتانیا در حال گفت‌وگو با تهران هستند تا سفری که این نشریه از آن به عنوان یک “تحول بزرگ دیپلماتیک” یاد کرده، انجام شود.

ولیعهد بریتانیا ۱۲ سال پیش برای بازدید از شهر زلزله‌زده بم به ایران سفر کرد. ساندی‌تایمز نوشت با وجود آنکه وی در سفر قبلی خود با برخی مقامات ایران دیدا کرد اما در آن زمان اعلام شد وی به عنوان رئیس صلیب سرخ انگلیس به ایران سفر کرده است.

به گزارش بی بی سی، سفر احتمالی او به ایران، اولین دیدار رسمی یک عضو خاندان سلطنتی بریتانیا از ایران در چهار دهه گذشته خواهد بود. آخرین بار ملکه مادر در سال ۱۹۷۵، چهار سال قبل از انقلاب اسلامی، به ایران سفر کرده بود.

ساندی تایمز به نقل از یک منبع در دربار بریتانیا از تمایل شدید چارلز به انجام این سفر خبر داده و گفته که او امیدوار است با استفاده از نقشش به عنوان یک دیپلمات بتواند ایران و بریتانیا را به گفت‌وگو و روابط بیشتر ترغیب کند.

هنوز خبر ابراز تمایل ولیعهد انگلستان در رسانه ها سرد نشده بود که لندن در کنار آمریکا در برابر آزمایش موشکی ایران موضع گیری کرد.اقدامی که به تعبیر علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که لندن در موضع گیری های خود در برابر تهران و سیاست های قبلی تجدید نظری نداشته است.

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد کلی ما در رابطه با ارتباط با انگلیس همان مصوبه مجلس در خصوص تعیین سطح رابطه با بریتانیا است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: بدبینی تاریخی ملت ایران نسبت به انگلستان همچنان به قوت خود باقی است و به همین دلیل هم افکار عمومی نسبت به هر گونه گام جدید انگلیس حساس است

وی در این خصوص ادامه داد:هرگونه تغییر در این نگاه نیازمند تغییر سیاست انگلستان در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

بروجردی با انتقاد از رویکرد لندن در همراهی با امریکا در مورد موضع گیری درباره آزمایشات موشکی ایران خاطر نشان کرد: با توجه به اقدام اخیر این کشور در کنار آمریکا در ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل در مورد آزمایش های موشکی جمهوری اسلامی ایران انجام داد، به نظر نمی رسد این سیاست های غیر منطقی لندن علیه تهران تغییری کرده باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با رد هر گونه رایزنی در خصوص سناریوی میانجی گری لندن بین تهران و واشنگتن گفت:سیاست های واشنگتن در قبال تهران خصمانه است و آمریکا در نگاه ملی شیطان بزرگ است و هرگونه تغییری در روابط جمهوری اسلامی ایران با هر کشور دیگری به هیچ وجه به معنای تغییر در رابطه ایران و آمریکا نیست./

مطالب مشابه
دیدگاه ها