بروجردی: مجلس و دولت معتقدند باید جلو «اقدامات غیرقانونی» امریکا را گرفت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون و نمایندگان دولت حاضر در جلسه عصر امروز همداستان بودند که باید جلو اقدامات غیرقانونی و برخلاف همه موازین بین المللی امریکا را گرفت.
علاءالدین بروجردی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در مورد جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با محوریت بررسی طرح دو فوریتی الزام دولت به دریافت غرامت از امریکا برگزار شده بود، افزود: در این جلسه آقای انصاری و خانم امین زاده معاونان پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور و آقای عراقچی معاون وزیر امور خارجه و تعدادی از کارشناسان وزارتخانه ها و مرکز پژوهش ها حضور داشتند و جلسه داغی بود.
وی گفت: همه در این مورد همداستان بودند که باید جلو اقدامات غیرقانونی و برخلاف همه موازین بین المللی امریکا را گرفت چرا که امریکایی ها قانون داخلی خودشان را تغییر داده اند تا علیه جمهوری اسلامی ایران این دزدی آشکار را انجام دهند.
بروجردی اظهار داشت: در مورد تکمیل طرح «الزام دولت به دریافت خسارت از امریکا» پیشنهادهایی ازجانب همکاران ما ارائه شد و دولت هم نظرهایی ارائه کرد.
وی افزود: ما ناگزیر هستیم طبق آیین نامه داخلی مجلس در مدت ۷۲ ساعت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد این طرح را به هیئت رئیسه ارائه کنیم.
بروجردی گفت: از آنجا که جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخرین جلسه این کمیسیون در هفته جاری بود ناگزیر هستیم گزارش خودمان را با مجموع پیشنهادهای ارائه شده به صحن علنی بفرستیم و تصمیم نهایی با هیئت رئیسه مجلس خواهد بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اینکه آیا گزارش این کمیسیون در مورد طرح یاد شده در جلسه علنی فردا مطرح خواهد شد یا خیر گفت: این تصمیم با هیئت رئیسه خواهد بود چرا که وقت زمانی ما ۷۲ ساعت بوده و ما ناگزیر هستیم گزارش خودمان را فردا به هیئت رئیسه ارائه کنیم و مابقی تصمیمات با هیئت رئیسه خواهد بود.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته با دو فوریت طرح الزام دولت به دریافت غرامت از امریکا بابت خسارت های وارد شده به ایران در طول ۶۳ سال گذشته موافقت کردند.

دیدگاه ها