بروجردی : سرنوشت ملت‌های مظلوم در روز قدس مشخص می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سرنوشت ملت‌های مستضعف در روز قدس مشخص می‌شود؛ همانگونه که ملت ایران قیام کرد ملت‌های دیگر هم باید به پاخیزند و این جرثومه فساد را به زباله دان تاریخ بریزند.

به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدین بروجردی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کرج که مصادف با روز جهانی قدس است، اظهار کرد: در تیرماه وقایع عظیمی نظیر به شهادت رسیدن شهدای هفتم تیر و پیوستن مقام معظم رهبری به جرگه جانبازان را شاهد بودیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آمریکا دشمن ملت های مسلمان است، افزود: مقام معظم رهبری پیرو جنایات آمریکا این هفته را هفته حقوق بشر آمریکایی نام گذاری کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با عنوان حقوق بشر در جای جای جهان جنایت های بیشماری را انجام می دهد و سایر ظالمان و جنایتکاران از آن ها دفاع می کند.

بروجردی در ادامه با بیان اینکه روز قدس، روز مستضعفان جهان است، با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه از عموم مسلمانان جهان و امت های اسلامی می خواهیم برای کوتاه کردن دست رژیم غاصب اسراییل و پشتیبانانش به هم بپیوندند، افزود: بر این اساس از ملت های مسلمان خواسته شد در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به حمایت از مظلومان به پا خیزند.

امام خمینی (ره) معادلات استکبار را برهم زد

وی با اشاره به اینکه آمریکا دشمن اصلی نه تنها ایران بلکه جهان بشریت است، افزود: در سال های سیاه و تلخی که این رژیم به وجود آورد و به منطقه تحمیل شد مبارزات زیادی توسط امت های اسلامی به وقوع پیوست.

بروجردی با بیان اینکه از ابتدا سیاست تسلیم و مذاکره که اکنون برخی کشورها در مقابله با اسرائیل پیش گرفته اند، وجود نداشت، گفت: مردم و حتی دولت هایی نظیر مصر، سوریه، لیبی، عراق و یمن وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود نیم قرن بحرانی سخت بر جهان اسلام گذشت، بیان کرد: انقلاب اسلامی و بزرگ مرد تاریخ معاصر جهان امام خمینی(ره) معادلات استکبار را بر هم زد.

بروجردی با اشاره به بخشی از فرمایشات امام (ره)، گفت: ایشان فرمودند «من از عموم مسلمانان جهان و دولت های اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس که می تواند تعیین کننده وضعیت فلسطین باشد انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام می کنم»

ضرورت احیای قوانین اسلامی در کشورهای منطقه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام(ره) روز قدس را روزی جهانی اعلام کردند، گفت: روز قدس روزی نیست که تنها به قدس اختصاص داشته باشد روزی است که باید مستضعفان جهان در مقابل مستکبرین بایستند و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.

وی ادامه داد: روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملت های مستضعف معلوم شود و اعلام وجود کنند و همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید، همه ملت ها قیام کنند و این جرثومه های فساد را به زباله دان تاریخ بریزند.

بروجردی با تاکید بر اینکه روز قدس روز هشدار به همه ابر قدرت ها است، گفت: باید به ابرقدرت ها هشدار دهیم دست از ظلم بردارند این همان شجاعت حسینی و فرهنگ عاشورایی است.

وی با تاکید بر اینکه بنا به فرمایشات امام(ره) روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد، گفت: باید قوانین اسلام در ممالک اسلامی احیا شود، دولت های عالم بدانند که اسلام شکست پذیر نیست و امام زمان(ع) بر تمام جهان مسلط می شود.

روز قدس روز جدایی حق و باطل است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در این روز باید تمام قوا خود را مجهز کنیم و مسلمین از آن انزوایی که دشمنان برای آنان ایجاد کرده اند خارج شوند و با تمام قدرت در مقابل اجانب بایستند، روز قدس روز جدایی حق و باطل است.

وی تاکید کرد: این ادبیات امام(ره) ادبیاتی جاودانه است، ملت و شاگرادان مکتب ایشان مفتخر هستند که در این صراط مستقیم الهی با استحکام و قدرت و تحت فرماندهی الهی مقام معظم رهبری گام برمی دارند.

بروجردی افزود: در مرحله نخست دولت هایی که در برابر رژیم صهیونیستی ایستادند، شکست خورده و عقب نشینی کردند اما امام (ره) با بینش الهی و تفکر، معادله قدرت را تغییر داده و فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» که در این ۳۷ سال هم دیدیم که هیچ غلطی نتوانست بکند.

وی با بیان اینکه آمریکا کودتاهای متعددی را در کشورهای اسلامی انجام داد، گفت: هشت سال جنگ بی رحمانه را به ملت ایران تحمیل کرد و از همه ترفندهای شیطانی استفاده کرد اما نتوانست کاری از پیش ببرد باید قدر این سرمایه عظیم را بدانیم.

بروجردی افزود: امروز مفتخریم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران برای همه ملت های مسلمان جهان تبدیل به الگو شده و حرکت های شکل گرفته با عنوان بیداری اسلامی به تاسی از انقلاب اسلامی استرئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در مرحله دوم حزب الله لبنان به عنوان فرزندان خلف امام و رهبری در حرکت استثنایی برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ موفق شدند سرزمین های اشغالی جنوب لبنان را آزاد کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بر این اساس با بینش و تفکر الهی معادله قدرت تغییر کرد و این موضوعی بسیار مهم در جهان بود که این دژ تسخیر ناپذیر نه توسط ارتش ها، جنگنده ها و تانک ها بلکه توسط عده ای از مومنان متعهد با پیشانی بندهای یا زهرا(س) و یا حسین(ع) انجام شد و توانستند چهارمین ارتش قدرتمند دنیا را شکست دهند و سرزمین های اِشغالی جنوب لبنان را آزاد نمایند.

بروجردی با بیان اینکه آمریکایی ها ۶ سال بعد و در سال ۲۰۰۶ تصمیم به انتقام گرفتند، گفت: وزیر خارجه وقت آمریکا به لبنان آمد و به مقامات لبنان اطلاع داد که به زودی جنگی در می گیرد که پرونده حزب الله برای همیشه بسته می شود، این پشت پرده جنگ ۳۳ روزه بود.

وی با بیان اینکه اینکه چند جوان حزب الهی بتوانند خط مقدم آمریکا را که رژیم صهیونیستی است بشکنند، به معنای افول قدرت آمریکا در این منطقه حساس است، گفت: آنان به بهانه اسارت ۲ سرباز رژیم صهیونیستی جنگ را آغاز کردند و هزار نقطه لبنان را توسط جنگنده ها و موشک ها بمباران کردند.

جشن پیروزی حزب الله بر اسراییل در بیروت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکایی ها از پایگاه خود در یونان، بمب های ۱۰ تنی را به رژیم صهیونیستی دادند و بر سر مردم مظلوم فلسطین فرو ریختند.

وی افزود: در این راستا سیدحسن نصرالله فرماندهی عملیات را در اختیار گرفت و اعلام کرد اگر ادامه دهند حیفا و پس از آن را می زنند و این با کمترین سلاح صورت می گرفت.

وی ادامه داد: زمانی که اروپاییان در هفته سوم جنگ دیدند که افتضاح بزرگ تاریخی در حال وقوع است و آن فروپاشی رژیم صهیونیستی است، در رم اجلاسی را برای پایان دادن به جنگ ترتیب دادند، اما آمریکا اجازه نداد و در هفته چهارم جنگ، آثار شکست رژیم منحوس صهیونیستی هویدا شد و ناچار شدند در برابر عظمت اسلام تسلیم شوند.

وی با تاکید بر اینکه این یک افتخار جاودانه تاریخی بود، گفت: برای شرکت در جشن پیروزی حزب الله از مجلس هفتم به بیروت رفتیم که یک میلیون نفر از سراسر این کشور جمع شده بودند، هواپیماهای جنگنده رژیم صهیونیستی در بالای سر جمعیت می چرخید و اعلام کرده بودند که مراسم را می زنند اما با حضور سیدحسن و سخنرانی وی در جمع، مراسم با کمک امدادهای غیبی برگزار شد.

۱۳۹۵۰۴۱۱۱۴۵۹۰۲۸۸۴۸۰۴۵۷۵۳ ۱۳۹۵۰۴۱۱۱۴۵۹۰۳۷۷۵۸۰۴۵۷۵۳ ۱۳۹۵۰۴۱۱۱۴۵۹۰۴۵۲۵۸۰۴۵۷۵۳

 

دیدگاه ها