بروجردی در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیرخارجه آمریکا: آمریکا، مصداق بارز تروریسم دولتی در جهان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ادعاهای وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم مردود است، گفت: آمریکا در شرایط کنونی به دنبال بهانه تراشی درباره مسائل و فعالیت های اقتصادی ایران است.
علاء الدین بروجردی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات ضدایرانی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: قطعا آمریکایی ها از مصادیق بارز تروریسم دولتی و حامی اقدامات تروریستی و گروهک های افراطی در جهان هستند، اما با این حال نگاه غیرواقعی را نسبت به جمهوری اسلامی دارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ادعاهای وزیر خارجه آمریکا و مقامات این کشور درباره حمایت ایران از تروریسم مردود است، افزود: با توجه به اینکه آمریکا دشمن شناخته جمهوری اسلامی محسوب می شود، در شرایط کنونی به دنبال بهانه تراشی درباره مسائل و فعالیت های اقتصادی ایران است.

وی با اعلام اینکه قطعا اقدامات آمریکایی ها در حوزه مانع تراشی بر سر اقدامات اقتصادی ایران، به نتیجه نخواهد رسید، تصریح کرد: ایالات متحده از هر ابزاری برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده می کند، از این رو در گذشته مسئله فعالیت هسته ای مطرح بود و امروز مسائلی مانند حمایت از تروریسم و حقوق بشر طرح شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با انتقاد از رویکرد دوگانه آمریکا در حوزه تروریسم، تصریح کرد: ایالات متحده از یک طرف خود را نماد مبارزه با تروریسم میداند و از طرف دیگر حمایت های همه جانبه ای را از گروه های تروریستی در منطقه صورت می دهد.

وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری گستاخانه با اشاره به اینکه نظر واشنگتن نسبت به ایرانِ حامی تروریسم عوض نشده تاکید کرد: در عین حال، ما می‌خواهیم کارمان را با فکر پیش ببریم و تجارت یکی از بهترین راه‌های ایجاد منافع است و اگر شما خواهان باشید، وسیله‌ای است برای ایجاد تغییر.

دیدگاه ها