بروجردی: اعتراف انگلیس ،دروغگو بودن آنها را نشان داد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعتراف انگلیس به «دروغ بودن ادعای وجود سلاح کشتار جمعی در عراق» را که دستاویزی برای حمله به این کشور شد مهم دانست.
علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، در واکنش گزارش کمیته تحقیق در مورد ابعاد حضور نظامی انگلیس در عراق و اعتراف به اشتباه بودن این حضور نظامی و دروغ بودن ادعای وجود سلاح کشتار جمعی در عراق افزود:‌ ماجرای غیر واقعی بودن وجود سلاح کشتار جمعی در عراق از روز اول مشخص بود .
وی گفت: از همان روز اول کاملاً مشخص بود که آمریکا و متحدانش با هدف دستیابی به منابع عظیم انرژی عراق این عملیات را طراحی کرده بودند و بحث سلاح کشتار جمعی بهانه ای بیش نیست.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اینکه انگلیس امروزه رسماً به اشتباه بودن حضور نظامی اش در عراق و دروغ بودن وجود سلاح کشتار جمعی در این کشور اعتراف می کند، مسئله بسیار مهمی است.
بروجردی اظهار داشت: مسئولیت همه کشتارها و جنایت هایی که مردم عراق در جنگ متحمل شدند با آمریکا و متحدین این کشور است و باید در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند .
وی تاکید کرد: دولت عراق می تواند از طریق مجامع بین المللی این موضوع را پیگیری کند .

اخیراً مقامات انگلیس به اشتباه بودن حضور نظامی این کشور در عراق و دروغ بودن ادعای وجود سلاح کشتار جمعی در عراق اعتراف کرده اند.

دیدگاه ها