علاءالدین بروجردی: هرگونه ناآرامی در کشور ترکیه به ضرر امنیت مرزها و منطقه است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: ما ضمن محکوم کردن این تهدید امنیت ملی ترکیه امیدورایم دوران این درگیری ها و آشوب ها بسیار کوتاه باشد و یکبار دیگر شاهد آرامش و امنیت در کشور همسایه ترکیه باشیم.
به گزارش ایران خبر، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کودتای کشور ترکیه اظهار داشت: کودتای طراحی شده علیه ترکیه تهدید کننده امنیت کل منطقه است و از نظر جمهوری اسلامی ایران هرگونه ناآرامی در کشور همسایه اسلامی ترکیه قطعاً به ضرر امنیت مرزها و منطقه می باشد.

وی افزود: ما ضمن محکوم کردن این تهدید امنیت ملی ترکیه امیدورایم دوران این درگیری ها و آشوب ها بسیار کوتاه باشد و یکبار دیگر شاهد آرامش و امنیت در کشور همسایه ترکیه باشیم.

بروجردی خاطرنشان کرد: قطعاً چنین رویداد تلخی در دوران حاکمیت آقای اردوغان ضربه حیثیتی و تهدید امنیتی برای دولت ایشان و ملت ترکیه بود لذا اینکه اردوغان در طراحی این کودتا نقش داشته باشد تصور غلطی است و عدم حمایت احزاب و گروه ها مختلف و آحاد مردم ترکیه از کودتا چیان نشان حمایت از دولت اردوغان و دموکراسی در ترکیه است.

وی در پایان با اشاره به امنیت کشور ایران تصریح کرد کلیه مرزهای مشترک ایران با ترکیه تحت کنترل است و هیچگونه تهدیدی مخل امنیت جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

دیدگاه ها