بروجردی: احتمال دیگری جز «درز اطلاعات هسته‌ای ایران از آژانس» وجود ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ احتمال دیگری جز اینکه اطلاعات هسته‌ای ایران از درون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درز کرده باشد ، وجود ندارد.
علاءالدین بروجردی در مصاحبه با  خبرگزاری صدا و سیما، افزود:اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران به صورت رسمی صرفاً در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و ما شاهد حضور ملیت‌های مختلف در این آژانس هستیم.
وی با بیان اینکه ظرف آژانس سوراخ است، گفت: هیچ احتمال دیگری جز اینکه «اطلاعات هسته ا‌‌ی ایران از درون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درز کرده باشد» ، وجود ندارد.
بروجردی تاکید کرد: آژانس ‌بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌تواند فرافکنی کند و باید مسئولیت درز اطلاعات هسته‌ای ایران را بپذیرد و در برابر اعضای آژانس و افکار عمومی ملت ایران پاسخگو باشد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع درز اطلاعات هسته‌ای ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این کمیسیون بررسی خواهد شد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی، عصر جمعه با انتشار بیانیه ای، موضوع درز اطلاعات مربوط به اعلامیه اولیه ایران در اجرای پروتکل الحاقی توسط این آژانس را رد کرد.
نامه اعتراضی ایران روز دوشنبه هفته گذشته به آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین تحویل داده شد.
بهروز کمالوندی بتازگی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفته است اگر افشای اطلاعات و اسناد محرمانه باب شود سندهای محرمانه دیگری نیز وجود دارد که انتشار آن از نظر فنی و امنیتی به مصلحت نیست و باید جلوی این رویه گرفته شود و به همین علت به آژانس اعتراض می کنیم.

دیدگاه ها