بروجردی: تجربه برجام غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را بیش از پیش ثابت کرد

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از دولت آمریکا به علت پایبند نبودن به تعهداتش در توافق هسته ای با ایران گفت تجربه برجام بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را نزد ملت ایران به اثبات رساند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،شبکه آمریکایی ای پی تی ان علاء الدین بروجردی را یکی از مقام های بلندپایه امنیتی و دیپلماتیک ایران معرفی کرد و به نقل از وی آمریکا را متهم کرد به اینکه در توافق هسته ای با ایران به تعهداتش پایبند نمانده است.

ای پی تی ان افزود: « علاء الدین بروجردی ، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت این تجربه به ملت ایران نشان داد که هیچ گونه انسجامی در موضع آمریکا بر سر توافق هسته ای وجود ندارد.»

ای پی تی ان به نقل از بروجردی افزود: « تناقض های مکرری را که در موضع آمریکا در قبال وظایفش در توافق هسته ای بین ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ وجود دارد مورد بحث وتبادل نظر قرار دادیم. مدت های مدیدی است که به قابل اعتماد نبودن آمریکا پی برده ایم. اما این تجربه به ملت ایران نشان داد که در موضع آمریکا بر سر توافق هسته ای هیچ گونه انسجامی دیده نمی شود.»
توافق هسته ای که در ژانویه اجرایی شد محدودیت هایی را در برنامه هسته ای ایران و در عوض برداشته شدن برخی تحریم ها ایجاد کرد.
بروجردی که برای دیداری دو روزه از لبنان وارد بیروت شده بود این سخنان را ایراد کرد.
وی با جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان و محمد رعد ، رئیس گروه پارلمانی حزب الله دیدار و گفتگو کرد.

 

دیدگاه ها