بروجردی: سازمان ملل هرگز صادقانه برای حل بحران سوریه وارد عمل نشده است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که به سوریه سفر کرده است ، گفت: سازمان ملل هرگز به طور صادقانه برای حل بحران سوریه وارد عمل نشده است.
«علاء الدین بروجردی» هنگام ورود به سوریه و در پاسخ به خبرنگار صدا و سیما گفت: به تحرکات سازمان ملل خوشبین نبوده و نیستم. این سازمان اگر هنری داشت باید در طول پنچ سال گذشته طرحی را به منظور جلوگیری از کشتار مردم سوریه به دست تکفیری ها و حامیان آنها ارایه می کرد.
وی تصریح کرد: سازمان ملل زمانی تحرکاتش را برای از سرگیری مذاکرات ژنو به منظور دستیابی به راه حلی برای پایان بحران سوریه شروع کرد که اکنون پیروزی رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه در جبهه حلب مشهود است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان با اشاره به اینکه تحرکات و پیشنهادهای نماینده سازمان ملل در ارتباط با بحران سوریه تاثیر چندانی نخواهد داشت، گفت: با توجه به تحولات اخیر ، امیدار هستیم که سرنوشت سوریه در میدان رزم رقم بخورد.
وی افزود: هرگونه راه حلی برای برون رفت از بحران سوریه که اکنون وارد ششمین سال شده ، باید از طریق مذاکرات سوری ، سوری صورت بگیرند ، تصویر آینده سوریه باید توسط مردم سوریه ترسیم شود.
بروجردی درباره اهداف سفر هیات پارلمانی کشورمان به دمشق گفت: سوریه در خط مقدم مقاومت و رویارویی با رژیم جنایتکار صهیونیستی ایستاده است و در پنج سال گذشته هم شاهد ایستادگی مردم، ارتش و دولت این کشور در برابر توطئه های گسترده آمریکا و اروپا و هم پیمانان منطقه ای آنها هستیم.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: از این جهت این سفر با هدف اعلام حمایت مجدد جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه صورت می گیرد.
برجرودی افزود: در جریان سفر دو روزه به سوریه با مقامات این کشور دیدار و درباره توسعه همکاری های مشترک میان تهران و دمشق رایزنی خواهیم کرد.
وی ظهر چهارشنبه در صدر هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، از لبنان وارد سوریه شد و در تالار تشریفات پایانه مرزی «جدیده» ، مورد استقبال «فیصل الخوری» همتای سوری خود و «محمد رضا شیبانی» سفیر کشورمان قرار گرفت.
زیارت مراقد مطهر حضرات زینب کبری و رقیه خاتون (سلام الله علیهما) سرآغاز برنامه سفر هیات پارلمانی کشورمان بود و در پی آن راهی مقر مجلس ملی سوریه برای دیدار با خانم «هدیه عباس» رییس مجلس این کشور شد.

دیدگاه ها