گزارش اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از وضعیت تهران در شب/بازدید از مجموعه پلیس تهران بزرگ

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بازدید شب گذشته برخی اعضای کمیسیون از مجموعه پلیس تهران بزرگ را تشریح کرد.                 

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شب گذشته از پلیس تهران بزرگ بازدید به عمل آورده اند، گفت: شب گذشته با حضو ردر محل پلیس بزرگ تهران در جریان مجموعه ناهنجاری های فرهنگی و مشکلات امنیتی تهران قرار گرفتیم و همچنین اقدامات پلیس بررسی شد.

 نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: شب گذشته همچنین  از برخی مناطق تهران که محل تجمع معتادان است و مشکلات اجتماعی ایجاد می کنند، بازدید شد.

۸۲۱۸۲۰۴۸-۷۰۹۲۵۹۴۵

وی با بیان اینکه بازدیدها در بازه زمانی چهار ساعت و از ۱۱ شب تا ۳ بامداد به طول انجامید، گفت: در این بازدید سردار ساجدی نیا و فرماندهان مجموعه پلیس تهران بزرگ اعضای کمیسیون را همراهی کردند. از کمیسیون بنده، دهقانی فیروزآبادی، کواکبیان، علوی و بزرگر حضور داشتند و همچنین ابوترابی عضو کمیسیون شوراها، ما را همراهی کرد.

بروجردی در ادامه به بازدید از پلیس ۱۱۰ اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموعه پلیس ۱۱۰ که به صورت شبانه روز و گسترده پاسخگوی مراجعات تلفنی مردم هستند بازدید شد و در چند مورد تماس تلفنی مشخص شد پلیس برای حل و فصل موضوع در بازه زمانی ۵ تا ۷ دقیقه در محل حاضر شده است.

این نماینده ادامه داد: پس از رسیدگی به مشکلات مردم از سوی پلیس ۱۱۰، گزارشی از اقدامات به مرکزی ویژه ارسال می شود همچنین از فرد تماس گیرنده در خصوص نحوه برخورد پلیس نیز نظر سنجی می شود تا ارزیابی از کار با دقت کامل انجام شود.

وی با بیان اینکه در تهران اقدامات بازدارنده صورت گرفته است، گفت: مجموعه شبکه گسترده دوربین های مدار بسته در سطح تهران یکی از اقدامات مثبت پلیس است که به تامین امنیت کمک می کند و در واقع عامل بازدارندگی دارد. پلیس به صورت شبانه روزی با فساد اجتماعی برخورد می کند و سعی دارد از طریق برخورد قضایی و ارشادی که بر حسب مورد روش انتخاب می شود با ناهنجاری های اجتماعی سازمان یافته و هدایت شده برخورد می شود.

۸۲۱۸۲۰۴۸-۷۰۹۲۵۹۴۳

بروجردی با اشاره به معضل فروش لباس با نوشته های مستهجن خارجی در بازار تهران، گفت: این مسئله به عنوان وضعیت نامطلوب مطرح و بیان شد که برخورد با این مسئله وظیفه ارگان فرهنگی، بازرگانی و اصناف است و نباید اجازه داده شود که پایتخت جمهوری اسلامی به مرکزی برای تهاجم فرهنگی دشمن تبدیل شود.

وی افزود: در ادامه بازدید ها از یکی از کلانتری های تهران به صورت سرزده و بدون اطلاعا سرکشی شد که از وضعیت مطلوبی برخوردار بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تشکر از همکاری سردار ساجدی نیا عنوان کرد: کمیسیون در دوره جدید در نظر دارد در چارچوب وظیفه نظارتی از بخش های مختلف در تهران و سراسر کشور بازدید کند و در آینده این بازدید ها ادامه خواهد داشت./

دیدگاه ها