بروجردی: تشکیل پارلمان یمن بعد از ۱۸ ماه توقف پیروزی مردم مقاوم در جنگ تحمیلی آل سعود است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل پارلمان یمن بعد از ۱۸ ماه پیروزی بزرگ مردم مقاوم یمن در جنگ تحمیلی آل سعود است، گفت: از هیات پارلمانی این کشور برای سفر به ایران دعوت می کنم.                           

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تشکیل پارلمان یمن یعد از ۱۸ ماه اظهار داشت: پارلمان یمن که به دلیل جنگ تحمیلی آل سعود به مدت ۱۸ ماه متوقف شده بود، شکل گرفت که این پیروزی بزرگ با را به ملت مقاوم یمن تبریک می گویم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: جلسه پارلمان با وجود مخالفین، به دعوت کنگره مردم و انصارالله تشکیل شد و با استقبال گسترده  رو به رو شد چرا که ۱۴۰ نماینده در نشست اول حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه پارلمان در شرایط سخت جنگ تحمیلی تشکیل شد، گفت: برگزاری و تشکیل جلسه پارلمان یمن، گام مهمی در پیروزی مردم یمن در برابر آل سعود خواهد بود.

بروجردی افزود: بنده به نوبه خودم این موفقیت را به ملت یمن و نمایندگان مردم مبارزه تبریک می گویم و امیدوار هستم این راه به گام های مهم منتهی شود که زمینه حل مشکلات تحمیلی به این کشور باشد.

این نماینده تاکید کرد: از آنجایی که در اولین جلسه پارلمان یمن، رئیس و اعضای شورای سیاسی یمن  حضور داشتند عملا شاهد فضای جدید سیاسی در این کشور هستیم که محصول مقاومت مردم یمن در طول ۱۸ ماه جنگ تحمیلی آل سعود است.

وی گفت: جنگ تحمیل موجب شد بسیاری از ساختار های این کشور متوقف از بین برود و تشکیل پارلمان یمن می تواند اولین اقدام جدید برای سرآغاز تحول اساسی در یمن شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمن تبریک به نمایندگان ملت مقاوم یمن به خاطر این موفقیت، آمادگی پارلمان جمهوری اسلامی برای همکاری بین پارلمان های دو کشور را اعلام می دارم و از هیات پارلمانی این کشور برای سفر به جمهوری اسلامی دعوت می کنم./

دیدگاه ها