بروجردی: گزارش بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از سازمان پیش گیری و مدیریت بحران تهران;تاکید بر ضرورت اختصاص بودجه بیشتر برای مقاوم سازی خانه ها و اماکن در برابر زلزله

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بازدید برخی اعضای کمیسیون از سازمان پیش گیری و مدیریت بحران تهران را تشریح کرد.                                                               

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گزارشی از بازدید از سازمان پیش گیری و مدیریت بحران تهران ارائه کرد و گفت: امروز به اتفاق مصطفی کواکبیان و حشمت الله فلاحت پیشه از اقدامات این مرکز بازدید کردیم که بر اساس گزارش های ارائه شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در این بازدید با صادقی رئیس سازمان و همکاران ایشان مذاکراتی انجام شد و پیشنهاداتی مطرح کردیم از جمله اینکه سازمان در خصوص مجموعه اقدامات پیشگیرانه و تهمیدات بحران متاثر از بلایای طبیعی از جمله زلزله اطلاعات رسانی بیشتری انجام شود که مردم بدانند برای حفاظت آنها چه اقدامات و امکاناتی وجود دارد.

وی تاکید کرد: همچنین بر ضرورت اختصاص بودجه بیشتر برای مقاوم سازی خانه ها و اماکن در برابر زلزله نیز گفت و گو شد و عنوان کردیم در حالی که دولت در این زمینه ماده ای را در برنامه ششم توسعه پیش بینی نکرده است، مجلس موضوع را به عنوان پیشنهاد در این لایحه مطرح خواهد کرد و همین نگاه را در بودجه سنواتی خواهیم داشت.

بروجردی افزود: از سوی دیگر به آموزش مردم از طریق رسانه  ملی اشاره شد و پیشنهاد کردیم از آژیر ویژه زلزله و زلزله سنج هایی که قابلیت و حساسیت لازم در این زمینه را دارند به کار گرفته شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس گفته رئیس سازمان پیش گیری و مدیریت بحران تهران در تمامی مناطق ۲۲ گانه تهران مرکزی برای مدیریت بحران در نظر گرفته شده است که از اقدامات مناسب این سازمان به شمار می رود./

دیدگاه ها