بروجردی: درخواست‌های مکرر اتحادیه اروپا برای کسب اطلاعات جدید از تجهیزات هسته‌ای شگرد سیاسی -تبلیغاتی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات به‌روز و کاملی از تأسیسات و تجهیزات هسته‌ای کشورمان دارد.                                        
علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خانه ملت در واکنش به درخواست جدید اتحادیه اروپا مبنی بر در اختیار قرار دادن اطلاعات مربوط به لوله‌های روتوری سانتریفیوژها به آژانس بین المللی اتمی، گفت: جمهوری اسلامی ایران شفاف ترین کشور در عرصه جهانی است که کلیه فعالیت‌های هسته ای آن تحت نظارت آژانس از طریق دوربین ها صورت می گیرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: درخواست جدید اتحادیه اروپا با فشار آمریکا و به‌عنوان یک حرکت سیاسی و تبلیغاتی منفی صورت گرفته که آمریکایی ها از این طریق بتوانند تخلفات مکرر خود در اجرای برجام را پوشش تبلیغاتی دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آمریکا پیمانی که خود آن را امضا کرده نقض می‌کند، خاطرنشان کرد: اطلاعات آژانس بین المللی اتمی از مجموعه فعالیت های هسته ای شامل راکتورها و سانتریفیوژها به روز و کامل است و نیازی به اطلاعات جدید ندارند لذا این درخواست های جدید جز یک شگرد سیاسی تبلیغاتی نیست.

به گزارش خانه ملت، اتحادیه اروپا قصد دارد از ایران بخواهد اطلاعات مربوط به لوله‌های روتوری سانتریفیوژها را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بگذارد./

دیدگاه ها