بروجردی: سرنخ ادعاها درباره حمایت ایران از طالبان در عربستان است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی دربرابر طالبان کاملا روشن است، گفت: ایران هیچ‌گاه با طالبان وارد مذاکره به‌عنوان تشکیلات رسمی نشده و ادعای حمایت ایران از طالبان از پیش‌طراحی شده توسط عربستان است.                                                                               

سرنخ ادعاها درباره حمایت ایران از طالبان در عربستان است

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به ادعای اخیر سخنگوی طالبان مبنی بر حمایت جمهوری اسلامی از این گروه، گفت: سیاست ما در رابطه با طالبان که پدیده جدیدی در افغانستان نیست کاملا روشن است چنانچه ما همواره با این گروه مشکل داشته ایم و نقطه عطف آن نیز فاجعه مزارشریف بود که طالبان مسبب آن شد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مصاحبه سخنگوی طالبان با روزنامه معلوم الحال الشرق الاوسط عربستان سعودی مشخص می کند این ادعا از پیش طراحی شده بوده و سرنخ آن در عربستان است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه با طالبان به عنوان تشکیلات رسمی وارد مذاکره نشده وهیچ گاه این سیاست در پذیرفتن آنها وجود نداشته که بخواهیم رسمیتی برای آنها قائل باشیم./

دیدگاه ها