بروجردی: ابراز رضایت از وضعیت پایانه مرزی چزابه/ تاکید اعضای کمیسیون امنیت در حل مشکلات استان خوزستان

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:نقش خود را در حل مشکلات خوزستان ایفا خواهیم کرد.                                                                                                                        

ابراز رضایت از وضعیت پایانه مرزی چزابه/ تاکید اعضای کمیسیون امنیت در حل مشکلات استان خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علاالدین بروجردی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از پایانه مرزی چزابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به عنوان کمیسیون تخصصی امنیت ملی و سیاست خارجی همه ساله برای بررسی وضعیت و رسیدگی به مشکلات بازدیدهای از مرزها انجام می شود.

وی افزود:وضعیت پایانه مرزی چذابه نسبت به گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است؛ گیت‌های متعددی تعبیه شده که و متناسب با نیازهای فعلی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات بهداشتی،کنترل گذرنامه و رسیدگی به مشکلات زائران به صورت مطلوب ارایه می شود.البته هرسال تجربه بیشتری کسب می شود و این خدمت رسانی حتی در بخش عراقی نیز ارایه می شود و رابطه خوبی بین طرفین برقرار است.

بروجردی ادامه داد:با این روند موجود زائران امسال راضی تر از سال های گذشته خواهند بود؛اربعین حسینی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تجمع و راهپیمایی در جهان است و نمونه مشابه آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

وی با اشاره به جایگاه اربعین حسینی تصریح کرد:اهمیت اربعین حسینی به گونه ای است که آمریکاهای و اورپای ها تیم های مطالعاتی تشکیل داده‌اند تا بفهمند که اربعین حسینی چه پدیده‌ای است که پس از گذشت۱۴۰۰سال این پیوند روز به روز قوی تر و این مشعل فروزان‌تر می‌شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نهضت امام حسین(ع)به یک نهضت جهانی تبدیل شده است و مورد توجه تمام جهانیان در این مقطع تاریخی قرار گرفته است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در خوزستان گفت: در جلسه شورای تامین استان شرکت کرده‌ایم و مرور کاملی بر مسایل مختلف استان از جمله مسایل فرهنگی،امنیتی،سیاسی و مشکل آب صورت گرفت و قرار شد که در مجلس با همراهی نمایندگان خوزستان این مسایل را پیگیری و نقش خود برای حل مشکلات استان ایفا کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به همراه سایر اعضای کمیسیون از جمله محمد جواد جمالی نوبندگانی ، محمد ابراهیم رضایی و هاجر چنارانی و علی ساری نماینده اهواز،دهقان معاون امنینی استاندار خوزستان و سردار نظرپور فرمانده مرزبانی خوزستان در این بازدید حضور داشتند./

دیدگاه ها