اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان سفر به ایران را افتخاری برای خود دانست

پاتریارخ ایرینی اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان در دیدار با علاء الدین بروجردی ضمن قبول دعوت سفر به ایران گفت که دیدار از جمهوری اسلامی را افتخار بزرگی برای من است.

به گزارش ایرنا، پاتریارخ ایرینی روز چهارشنبه ۱۸ اسفند در این ملاقات، تنش بین ادیان را پدیده‌ای نامیمون خواند که مورد رضایت خداوند نیز نیست و مخالف توصیه های دینی است.

وی با تشکر از هیات پارلمان ایران جهت سفر به صربستان، برای دولت و ملت ایران خیر و عافیت طلب کرد.

علاء الدین بروجردی نیز در این دیدار با تشریح وضعیت اقلیت های دینی در کشورمان، همزیستی پیروان ادیان مختلف در ایران را مدلی برای دنیا خواند.

وی اظهار داشت که اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی دارای کرسی نمایندگی هستند و دولت ایران سالانه از بودجه عمومی کشور، مبالغی جهت بنای کلیساهای جدیدد و یا تعمیر کلیساهای قدیمی هزینه می‌کند و متقابلا اقلیت های دینی ایران در همه شرایط دوشادوش مسلمانان از کشورشان دفاع کرده و تعدادی شهید تقدیم کشور کرده اند.

بروجردی گفت که بر اساس تعالیم شیعی، آخرین امام شیعه زنده است و برای نجات بشریت قیام خواهد کرد و در این قیام، حضرت مسیح (ع) نیز ایشان را همراهی می‌کند.

رئیس سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی کشورمان برای برگزاری گفت و گوهای دینی با کلیسای ارتدوکس صربستان از اسقف اعظم دعوت کرد که به ایرانن سفر کند و از نزدیک با وضعیت هم‌کیشان خود در ایران آشنا و با علمای دینی اسلامی و مسیحی ملاقات کند.

علاءالدین بروجردی به دعوت رسمی رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان صربستان روز سه شنبه ۱۷۷ اسفند ماه در صدر هیات پارلمانی کشورمان وارد بلگراد شد.

دیدگاه ها