دیدار بروجردی با روسای مجلس اقوام و مجلس نمایندگان بوسنی و هرزگوین

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما از سارایوو، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و رؤسای مجلس اقوام و مجلس نمایندگان بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کردند.
«علاءالدین بروجردی» و هیئت همراه، امروز در نشست با «سافت سافتیچ» و «شفیق جعفروویچ» رؤسای مجلس اقوام و مجلس نمایندگان بوسنی و هرزگوین به سابقه ی بسیار خوب رابطه میان دو کشور اشاره و بر ضرورت تقویت آن تاکید کرد.

بروجردی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه ی بالکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در جلسه ی امروز با رئیس مجلس بوسنی و هرزگوین، مروری داشتیم بر مجموعه همکاری های دو کشور چه در بعد پارلمانی و چه در بعد کمیسیون های تخصصی و راهکارهای افزایش این همکاری ها را بررسی کردیم.

بروجردی در ادامه به ضرورت ارتقاء مناسبات تجاری و اقتصادی میان دو کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به برداشته شدن تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران، اکنون فضای مناسبی برای افزایش همکاری ها میان دو کشور به وجود آمده است. متاسفانه در زمان تحریم همکاری های دو کشور در زمینه های اقتصادی و تجاری به شدت تنزل پیدا کرد. تلاش هایی برای احیای مجدد این همکاری ها توسط دو کشور صورت گرفته است که خوشبختانه سیر صعودی خود را نیز آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: برقراری پرواز مستقیم میان تهران و سارایوو، ایجاد تسهیلات برای همکاری های تجار و بازرگانان و همچنین بخش های خصوصی دو کشور از موضوعات دیگری بود که در جلسه ی امروز مورد بررسی قرار گرفت.
شفیق جعفروویچ نیز در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با ابراز خرسندی از نتایج دیدار امروز گفت: جلسه بسیار خوبی با هیئت پارلمانی ایران داشتیم. در جلسه امروز راه های افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی را با دوستان خوب ایرانی مان بررسی کردیم و امیدوار هستیم با استفاده از ظرفیت ها و امکانات طرفین، شاهد ارتقاء مناسبات در تمام زمینه ها خصوصا بخش تجاری و اقتصادی باشیم.

دیدگاه ها