دیدار بروجردی و معاون وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و هیئت همراه در ادامه دیدارهای خود با مقامات بوسنی و هرزگوین، (جمعه۲۰اسفند) با «میو کرشیچ» معاون وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کردند.
«کرشیچ» در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما  گفت: در نشست امروز، تهدیدات بین المللی و خطر تروریسم را به دقت مورد بررسی قرار دادیم. در خصوص تهدیدهایی که نه تنها دو کشور بوسنی و هرزگوین و جمهوری اسلامی ایران، بلکه جامعه ی جهانی را با بحران مواجه کرده است تبادل نظر کردیم.

وی در ادامه به نقطه مشترک میان بوسنی و ایران که زمینه همکاری های فراوان دارد اشاره کرد و گفت: دو کشور تمایل و آمادگی جدی دارند تا با همکاری های سازنده و نزدیک به مقابله با این تهدیدها بپردازند. امیدوار هستیم تا در زمینه ی امنیتی همکاری های دو کشور بیش از پیش شود.

علاءالدین بروجردی نیز در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: در خصوص مسائل امنیتی رایزنی های خوبی انجام گرفت. همچنین بر ضرورت انتقال تجربیات در جهت مقابله و مبارزه با پدیده شوم تروریسم تاکید شد.
وی تصریح کرد: در خصوص مسائل منطقه اعم از بحران های تحمیلی به کشورهای عراق و سوریه، مسئله ی یمن، و نقشی که جمهوری اسلامی ایران در بعد مستشاری به دعوت روسای جمهور عراق و سوریه ایفا کرده است، گفتگوهایی صورت گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به توافق امنیتی امضا شده میان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد و گفت: با توجه اتفاقات اخیری که در منطقه و جهان پیش آمده است و نیاز تلاش همگان برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم، تصمیم گرفته شد تا در این توافقنامه، بازنگری شود که قرار شد طرفین در این خصوص رایزنی های لازم را انجام داده و نتیجه را به مقامات امنیتی اطلاع دهند.

دیدگاه ها