دیدار رئیس مجلس صربستان با علاءالدین بروجردی

رئیس مجلس صربستان و «علاءالدین بروجردی »، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.

خانم «مایا گویکوویچ» پس از این دیدار در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت:  در صحبت های امروز با آقای بروجردی و هیئت همراه ، فرصت ها و بسترهای مناسب همکاری در زمینه های مختلف را مورد بررسی قرار دادیم و فکر می کنیم که پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه ها وجود دارد. در گام اول، سعی داریم توافق هایی که پیشتر در جریان سفر من به تهران و دیدار با آقای دکتر لاریجانی به امضا رسیده اند را اجرایی کنیم.
“گویکوویچ همچنین  در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی را برای آینده ی روابط میان دو کشور در نظر گرفته اید، گفت:  امسال مراسم بزرگداشت هشتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماسی میان صربستان و جمهوری اسلامی ایران را برگزار خواهیم کرد. از این فرصت استفاده خواهیم کرد تا از آقای دکتر لاریجانی، رئیس مجلس ایران دعوت کنیم تا برای شرکت در این مراسم به صربستان بیایند.
 وی در ادامه افزود: در جلسه ی امروز، راه های همکاری پارلمانی و سیاسی را مورد بررسی قرار دادیم و در خصوص نحوه ی حمایت از یکدیگر در جلسات بین المللی که با موضوع ایران یا صربستان برگزار می شود، صحبت هایی را انجام دادیم.۸۲۶۳۳۱_۱۸۰
 رئیس مجلس صربستان در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمهوری اسلامی ایران و هئیت همراه در صربستان، خواستار ادامه ی روند روابط صمیمانه و دوستانه میان دو کشور در تمام زمینه ها شد.
دیدگاه ها