بروجردی در دیدار با معاون وزیر خارجه لهستان: حضور مقامات بلند پایه کشور های مختلف در مراسم تحلیف رئیس جمهوری نشانگر شکست سیاست های آمریکا است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: هر چند آمریکایی ­ها در صدد هستند که با تحریم ­های یکجانبه  در روابط ایران و سایر کشورها خللی ایجاد کنند  اما حضور مقامات بلند پایه از کشور های مختلف در مراسم تحلیف رییس جمهور اسلامی ایران نشان داد عملا سیاست منزوی ساختن ایران سیاستی شکست خورده است.                                                                                                                                                                           

دیدار بروجردی با معاون وزیر خارجه لهستان

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ خانم ورونتسا معاون وزیر امورخارجه لهستان که برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور  اسلامی ایران به تهران سفر کرده است امروز یکشنبه  با علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از شرکت هیات لهستانی در مراسم تحلیف گفت: حضور هیات لهستانی در تهران موید مناسبات خوب میان تهران و ورشو است.

وی افزود: همکاری ها و روابط ایران و لهستان در سالهای اخیر روند رو به رشدی را طی کرده و رایزنی سیاسی و راهبردی خوبی در دو سال گذشته میان دو کشور  انجام گرفته است .

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه این دیدار با اشاره نقش و جایگاه موثر پارلمان­های ایران و لهستان در دو کشور گفت: ایران و لهستان باید از ظرفیت­ همکاری  پارلمانی برای تسهیل مناسبات و رفع مشکلات و موانع همکاریها   استفاده کنند.

وی همکاری های اقتصادی و تجاری را جزء مهمی از روابط دو کشور برشمرد و افزود: خرسندیم که دیدارهای خوبی میان تجار و بازرگانان دو طرف در دو سال اخیر انجام شده و بخش های خصوصی دو کشور با ظرفیت­ های یکدیگر آشنا شده­ اند.

بروجردی با اشاره به حضور هیات­های تجاری و بازرگانی متعدد از کشورهای اروپایی در ایران گفت: هر چند آمریکایی ­ها در صدد هستند که با تحریم ­های یکجانبه  در روابط ایران و سایر کشورها خللی ایجاد کنند  اما حضور مقامات بلند پایه از کشور های مختلف در مراسم تحلیف رییس جمهور اسلامی ایران نشان داد عملا سیاست منزوی ساختن ایران سیاستی شکست خورده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه و اقدامات  گروه­های تروریستی گفت: این گروه­ها که با حمایت آمریکا و هم پیمانان منطقه ­ای این کشور ایجاد شده اند، درصدد وارد کردن خدشه به چهره اسلام هستند ولی در واقع  هیچ نسبتی با اسلام ندارند.

وی همچنین گفت:  گرچه با تحولات اخیر در سوریه و عراق گروه تروریستی داعش  در آستانه شکست کامل قرار دارد ، اما تهدید این گروه تروریستی  از بین نرفته است و امنیت منطقه و جهان را همچنان در معرض تهدیدقرار می دهند.

وی همچنین گفت: ما از ابتدای بحران سوریه و عراق، کمک های مستشاری خود را در اختیار این کشورها قرار دادیم که دستاورد آن در  آزادسازی موصل و حلب کاملا مشهود است.

بروجردی با اشاره به اینکه سیاست ایران در سوریه از ابتدا تاکید بر راه حل  سیاسی و پرهیز از توسل به راه های نظامی بوده است گفت:  معتقدیم باید از دخالت خارجی در سوریه پرهیز نموده و سرنوشت این کشور به  دست مردم آن تعیین شود.

وی راهکارهای مطروحه در نشست آستانه را امیدوارکننده دانست و ابراز امیدواری کرد که نتیجه این نشستها صلح و امنیت مردم این کشور باشد.

بروجردی در پایان ضمن محکوم نمودن حملات سعودی به مردم بیگناه یمن و اسف بار خواندن وضعیت مردم این کشور و همچنین  سرکوب مردم بحرین توسط حکومت این کشور، خواستار توجه و مداخله موثر بیشتر سازمانها و کشورهای طرفدار صلح و آرامش به اوضاع این دو کشور شد.

خانم ورونتسا معاون وزیر امورخارجه لهستان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی و خوب مناسبات ایران و لهستان گفت: ما از اینکه در مراسم ادای سوگند رییس جمهور ایران شرکت کردیم خرسندیم و از دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این مراسم قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به شکل­گیری گروه­های دوستی پارلمانی میان ایران و لهستان گفت: این گروه ها نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور در عرصه­ های مختلف و به ویژه در بالا بردن درک مشترک از یکدیگر دارند.

وی افزود: دیدارهای دو جانبه و گفتگوهای فیمابین می تواند افق نوینی فرا روی مناسبات فیمابین باز کند.

خانم ورونتسا با اشاره به سند برجام گفت: توافق برجام میان ایران و ۱+۵ کمک شایانی به صلح و امنیت منطقه نموده و لذا ما از اجرای کامل این سند استقبال می کنیم.

وی همچنین گفت: ما معتقدیم ایران نقش مهم و استرتژیکی در منطقه دارد و از ایفای نقش مثبت ایران در منطقه استقبال می کنیم.

وی در پایان از توجه سازمان ملل و اتحادیه اروپا به بحران های یمن و بحرین خبر داد و گفت امیدواریم برای بحران ­های منطقه ای به راه حل های سیاسی مناسب برسیم./

پایان پیام

دیدگاه ها