برگزاری دومین کنگره ملی لاله های سفید با سخنرانی علاءالدین بروجردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این کنگره مهمترین دلیل حادثه منا را مدیریت نادرست و میزبانی غیر محترمانه از میهمانان خانه خدا دانست و افزود: تاریخ حکایت از قصران برگزار کنندگان مراسم بزرگ حج در سالهای گذشته دارد.

علاءالدین بروجردی با اشاره به حادثه های تلخ سالهای ۱۳۶۶، ۱۳۶۹ ، ۱۳۷۳، ۱۳۷۴،۱۳۷۵، ۱۳۷۸،۱۳۸۱و ۱۳۸۳ شمسی که در همه آنها تعدادی از حجاج بر اثر بی تدبیری برگزار کنندگان مراسم حج به شهادت رسیده اند حکومت عربستان را پاسخگوی اصلی همه این اتفاقات دانست و خاطرنشان کرد: حج که مظهر اتحاد جهان اسلام است گاهی با کوتاهی و سوء مدیریت به تفرقه تبدیل می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از سکوت دیگر کشورهایی که هموطنانشان در این حادثه جان باخته اند به بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب در تکریم شهدای حادثه منا اشاره کرد و افزود: فرمایشات ایشان راهگشای تیم مذاکره کننده شد که همکاری حکومت آل سعود در تحویل پیکرهای شهدای ایرانی این حادثه را در پی داشت.

وی با انتقاد از سیاست های خصمانه عربستان در منطقه تعداد شهدای حمله این کشور به مردم مظلوم یمن را بیش از ۱۰ هزار نفر برشمرد و افزود: ایمان بزرگترین سلاح مردم فقیر یمن در مقاومت تاریخی آنهاست.

در حاشیه این مراسم رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: پرونده پیگیری مطالبات و دیه شهدای منا از حکومت عربستان سعودی باز است و با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

photo_2017-09-03_07-01-43

دیدگاه ها