بروجردی در تشریح بازدید از تأسیسات هسته‌ای کرج: پیشرفت چشم‌گیر دانشمندان هسته‌ای در حوزه‌های مختلف/ ایران جزء چندکشور نخست جهان در استفاده از فناوری هسته‌ای

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس محورهای بازدید از تأسیسات هسته ای کرج را تشریح کرد.                                                                                                                                                                  

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بازدید روز گذشته(دوشنبه، ۳ مهرماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیمجلس از تأسیسات هسته‌ای کرج گفت: به همراه برخی اعضای کمیسیون از تأسیسات هسته ای کرج بازدید ۴ ساعته‌ای داشتیم و در جریان آخرین تحولات صلح‌آمیز هسته‌ای قرار گرفتیم.

۲۰۱۷۰۹۱۰۰۶۸۲۳۱۳۱۵۸_Orig

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در جریان این بازدید از نزدیک با اقدامات هسته ای در ابعاد مختلف کشاورزی، پزشکی و آبزیان آشنا شدیم که کارهای علمی بسیار ارزشمندی نیز صورت گرفته بود.

وی افزود: در بسیاری از این حوزه ها جمهوری اسلامی ایران جزء چند کشور نخست جهان در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در علم و فناوری است.

بروجردی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از محصولات به دست آمده توسط شرکت های ایرانی به واسطه فناوری هسته ای را به خارج از کشور صادر می کنیم، عنوان کرد: این بازدید یک بار دیگر نشان داد که استفاده از دانش هسته ای دارای ابعاد بسیار گسترده ای بوده که در زمینه پزشکی، کشاورزی و صنایع، نفت، پتروشیمی نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ضرورت گسترش دانش و فناوری هسته‌ای به عنوان یک نیاز جدی ملی است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس باید از فعالیت های شبانه روزی رئیس آژانس انرژی اتمی، معاونان وی و دانشمندان جوان هسته ای تشکر و قدردانی کنیم./

دیدگاه ها