بررسی پیامدهای همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس محورهای جلسه فوق العاده کمیسیون متبوعش درباره همه پرسی اقلیم کردستان عراق را تشریح کرد .     

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت  با اشاره به اینکه جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (۵ مهرماه) در خصوص بررسی همه پرسی در اقلیم کردستان عراق برگزار شد، گفت: بر این اساس ابعاد، سوابق، اهداف و پیامدهای همه پرسی اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه مذکور مسئولان کلیه دستگاه های ذیربط اعم از وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، سپاه قدس و غیره حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه همه پرسی و استقلال کردستان عراق موضوع جدیدی نیست و اختلاف نظرهای زیادی هم بین گروه های کرد وجود داشته و هنوز ادامه دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی طی سال های گذشته، به ویژه در دوران تهاجم داعش، در کنار اقلیم کردستان و ملت کرد بوده و از آن ها حمایت کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه عکس العمل های شدیدی در عراق علیه اقدام همه پرسی وجود دارد، افزود: باید اذعان کرد که تمامیت ارضی عراق دچار خدشه شده و به همین جهت جامعه جهانی آن را نپذیرفته است.

نقوی‌حسینی اظهارکرد: جمهوری اسلامی به هیچ وجه با خدشه دار شدن تمامیت ارضی عراق موافق نیست و قطعا عراق و دولت مرکزی این کشور ظرفیت های لازم حقوقی، سیاسی، مادی و نظامی برای حفظ تمامیت ارضی کشور خود را دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این راستا ایران و ترکیه نقش مهمی دارند و باید کمک کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین مقرر شد جلسه دیگری به بررسی موضوع مذکور پرداخته شود./

دیدگاه ها