دیدار علاء الدین بروجردی با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با وزیر امور خارجه سوریه درباره راه های تقویت همکاری ها و هماهنگی ها در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «علاء الدین بروجردی» و هیئت همراه وی پیش از ظهر چهارشنبه با ولید المعلم در دمشق دیدار کرد.
بر اساس این گزارش، دو طرف درباره روابط دیپلماتیک دوجانبه و تلاش‌های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و گروه‌های تندرو و نیز آخرین تحولات عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه موضوع همه‌پرسی اخیر در شمال عراق، رایزنی کردند.Untitled-1
بنا بر اعلام سانا، دیدگاه دو طرف درباره تقویت روابط دیپلماتیک دوجانبه در همه زمینه ها از جمله در عرصه همکاری‌های پارلمانی برای برآورده شدن نیازها و خواسته های ملت و مسئولان دو کشور برادر و تقویت هماهنگی های سیاسی در مرحله آینده و تداوم مبارزه با تروریسم، یکسان بود.
بر اساس این گزارش، دو طرف بر موضع مشترک دو کشور برای حفط تمامیت ارضی و حاکمیت عراق و اجازه ندادن به خدشه وارد شدن به وحدت این کشور تاکید کردند و درباره پیامدهای منفی همه‌پرسی در شمال عراق در منطقه و جنگ علیه تروریسم هشدار دادند.
در این دیدار، وزیر امور خارجه سوریه گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی سوریه ارائه کرد و از پیروزی های نظامی حائز اهمیت ارتش سوریه که با همکاری متحدان و دوستان دمشق به دست آمده است، قدردانی کرد، پیروزی هایی که به تحولات و پیامدهای در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شد.
ولید المعلم با بیان اینکه سوریه به جنگ علیه تروریسم تا نابودی کامل آن‌ در خاک سوریه ادامه خواهد داد، تاکید کرد سوریه از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کند.
در این دیدار، علاء الدین بروجردی بر اهمیت تقویت همکاری ها بین پارلمان سوریه و مجلس شورای اسلامی ایران- که یکی از انواع روابط دیپلماتیک مستحکم بین دو کشور برادر به شمار می‌رود- تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به موضع خود در ایستادگی در کنار سوریه و حمایت از آن و کسانی که در کنار آن هستند علیه تروریسم، تا زمان برگزاری جشن پیروزی و بازگشت صلح و ثبات- که فرا رسیدن آن نزدیک است- ادامه خواهد داد.
در این دیدار، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه ، احمد عرنوس، مشاور وزیر امور خارجه، غسان عباس، مدیر اداره آسیای وزارت خارجه و محمد العمرانی مدیر اداره دفتر ویژه وزارت امور خارجه سوریه و نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور داشتند.

دیدگاه ها