بروجردی : توطئه های آمریکا و غرب در سوریه ناکام ماند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : توطئه های آمریکا و غرب برای هدف قراردادن حاکمیت ملی یکپارچگی سرزمینی و استقلال سوریه شکست خورد و ناکام ماند .

به گزارش ایرنا- علاء الدین بروجردی روز چهارشنبه در دیدار با حموده یوسف الصباغ رئیس مجلس سوریه افزود: یکی از اهداف این توطئه ها به فراموشی سپردن موضوع فلسطین به عنوان مهمترین اولویت ایران و سوریه بود .

وی بیان کرد: باید از پیروزی های ارتش سوریه که با همکاری هم پیمان ها به دست آمده است – در راستای اهداف سیاسی و استفاده از فرصت های ایجاد شده به سود سوریه مورد توجه قرار گیرد .

بروجردی با تاکید بر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه در مرحله بازسازی مانند مرحله جنک با تروریسم تاکید کرد و خواستار تقویت همکاری میان مجالس ایران و سوریه شد .

رئیس مجلس سوریه نیز دراین دیدار گفت : این دیدارهای منظم اقدامی در جهت تقویت روابط مستحکم دو جانبه است که توسط مرحوم حافظ الاسد و امام خمینی (ره ) که همواره به مواضع ایشان افتخار می کنیم بنیان گذشته شده است .۱۴۴۱۸۷۵_۹۲۰

الصباغ اضافه کرد: این روابط هم اکنون در دوران ریاست بشار اسد و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ریشه دوانده و مستحکم تر شده است .وی اظهارداشت : برادران ایرانی – حزب الله و دوستان روس بیشترین حمایت رااز ملت و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم داشتند و خون آن ها با خون ملت سوریه در این سرزمین به هم آمیخته شد .

الصباغ بیان کرد: این حمایت ها و همکاری به پیروزی های بزرگی در میدان نبرد در سوریه بویژه آزادسازی و پاکسازی حلب از تروریست هایی منجر شده است که از سراسر جهان به سوریه اعزام شده اند رئیس مجلس سوریه اضافه کرد: این پیروزی ها نباید باعت شود که از دشمن غافل شویم – باید همواره هوشیار باشیم زیرا نیروهای شر آرام نمی گیرند و همواره تلاش می کنند مشکلات – هرج و مرج – کشتار و ویرانی ایجاد کنند .

الصباغ گفت : باید ما- شما و همه دوستان نسبت به این تروریسم رو به افول هوشیار باشیم .وی اضافه کرد: ما اطمینان داریم که روابط بی نظیر دو کشور همواره در
بهترین وضعیت خود و در راستای حمایت از ملت های منطقه و مبارزه با تمام  تلاش های تروریست ها و تکفیری ها خواهد بود .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از این  دیدار در گفت و گوی کوتاهی با رسانه ها اظهار داشت : از اینکه به عنوان نمایندگان ملت ایران در کشور دوست و برادر سوریه حضور یافته ایم – بسیار خرسند هستیم .

بروجردی افزود: نسبت به سفر گذشته گام های بلند افتخارآمیزی در عرصه تحولات نظامی برداشته شده و این موفقیت ها نشان دهنده این واقعیت است که در جنک اراده ها- دولت – ملت و ارتش سوریه پیروز شده اند .

وی اضافه کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم که در طول دوران سختی ها در کنار ملت و دولت سوریه بوده ایم و نقش روسیه و حزب الله لبنان را هم در این همراهی تحسین می کنیم .

بروجردی با بیان اینکه این پیروزی ها متعلق به همه جبهه مقاومت است گفت : ما این موفقیت ها را به ملت – ارتش سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری این کشور که در طول سال های سخت – این بحران را به خوبی مدیریت کرد تبریک می گوییم .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب در راس هیاتی پارلمانی وارد پایتخت سوریه شد. بروجردی و هیات همراه صبح چهارشنبه نیز با ولید المعلم وزیرخارجه سوریه دیدار و گفت و گو کردند .

دیدگاه ها