بروجردی در دیداربا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ویتنام :امریکا در مبارزه با تروریسم صادق نیست

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،گفت: امریکا در مبارزه با تروریسم صادق نیست بلکه با حمایت از گروههای افراطی و تکفیری موجب بحران های کنونی در منطقه است.                                                                                                                                                                  

بروجردی

 به گزارش  خبرگزاری خانه ملت،هیات پارلمانی کشورمان که برای دیدار و گفتگو با مقامات سیاسی _ پارلمانی ویتنام  به هانوی سفر کرده است، سه شنبه با  آقای فام بین مین  معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ویتنام دیدار کرد.

گفتنی است،تحولات منطقه و راههای ارتقای مبالادت دوکشور از مهمترین محور های گفتگوی طرفین در این دیدا ر بود.

علاالدین بروجردی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و  ویتنام در این دیدار ابراز امیدواری کرد با تلاش و اهتمام مسئولین و کشور در آینده نزدیک شاهد تحقق حجم مبادلات دو میلیارد دلاری ایران و ویتنام باشیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه باتشریح تحولات منطقه بویژه عراق و سوریه گفت :با شکست گروه تروریستی داعش، امریکا با حمایت از برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق درصدد ایجاد کانون بحران جدیدی در منطقه بودکه با هوشیاری مردم و رهبران عراق و همکاری سه کشور ایران ؛ ترکیه و عراق این نقشه شوم نیز شکست خورد.

بروجردی افزود: امریکا در مبارزه با تروریسم صادق نیست بلکه با حمایت از گروههای افراطی و تکفیری موجب بحرانهای کنونی در منطقه می‌باشد.

در ادامه این دیدار وزیر امورخارجه ویتنام با تاکید بر  اینکه هانوی خواستار تقویت و تحکیم روابط دوستانه با تهران در همه زمینه ها می باشد، گفت :تبادل هیات های بلند پایه متعدد در سالهای اخیر میان دو کشور نشان از اراده رهبران ایران و ویتنام برای گسترش همکاری ها دارد .

وی افزود: در سالهای اخیر سطح روابط فیمابین بنحو بارزی ارتقاء یافته و روند رشد همکاری ها بسیار خوب و مثبت میباشد وهانوی برای دست یابی به اهداف تعیین شده توسط رهبران دوکشور همه تلاش و کوشش خود را بکار خواهد بست  معاون نخست وزیر ویتنام سفر هیات ایرانی به هانوی را فرصت مغتنمی برای اشنایی بیشتر با ظرفیت ها و امکانات دو کشور دانست./

دیدگاه ها