بروجردی خبر داد: اعزام نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس به چین برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: محمد مهدی برومندی نایب رییس این کمیسیون برای پیگیری وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی و خدمه این نفتکش به چین اعزام شده است.

 

علاءالدین بروجردی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: ما نایب رییس این کمیسیون را برای پیگیری آخرین وضعیت خدمه این نفتکش به چین اعزام کرده ایم تا این موضوع را پیگیری کند.
وی ادامه داد:نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از دو روز پیش به همراه علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به شانگهای سفر کرده و در این راستا با مقامات چینی گفت وگو کرده است.
بروجردی اظهار داشت: آقای برومندی گزارشاتی به ما داده است، با توجه به این که تیم عملیاتی از ایران برای ورود به کشتی و کشف سرنوشت هموطنانمان به چین اعزام شده است باید تا تکمیل اطلاعات و دریافت اطلاعات ریز منتظر بمانیم.
به گزارش ایرنا، کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد در این حادثه ۳۲ نفر سرنشین شامل ۳۰ نفر ایرانی و۲ تن بنگلادشی دچار حادثه شدند.
عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد.
روز گذشته پیکر سه نفر از خدمه این نفتکش پیدا شد.

دیدگاه ها