بروجردی در نطق میان دستور: اقدامات ترامپ به انزوای بیشتر کشور آمریکا دامن می‌زند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با بیان اینکه چگونه ممکن است با تسهیلات بالای ۲۰ درصد که عملا به ۳۰ درصد می‌رسد چرخه تولید فعال باشد، گفت: امروز تولید در کشور عاشق و یا دیوانه می‌خواهد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
علاءالدین بروجردی در صحن علنی مجلس
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروروجردی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود با سلام بر روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب  اسلامی، نمایندگان مجلس، تمامی ملت ایران و مردم حوزه انتخابیه خود، گفت: حادثه دلخراش کشتی سانچی را به یکایک خانواده بازماندگان به ویژه همشهری‌های خود خانوداده‌های بشارتی و پیریایی تسلیت عرض می‌نمایم و برای آنها صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند خواستارم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجلاس بین‌المجالس اسلامی توسط مجلس شورای اسلامی با حضور ۴۴ کشور و ۱۵ رئیس مجلس در حال برگزاری است که از ریاست محترم مجلس و تمام دست اندرکاران کمال تشکر و قدرانی را می‌نمایم؛ گرچه به دلیل محدودیت جا و هم‌زمانی برگزاری جلسه مجلس تعداد همکارانی که در اجلاس حضور داشتند بسیار محدود بود.

اقدامات ترامپ بر نفرت جامعه جهانی از آمریکا و انزوای این کشور می‌افزاید

وی  بیان کرد: اقدام نابخردانه ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در تجاوز به حریم قدس شریف و اعلام آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همچنین بی‌حرمتی سفیهانه و نابخردانه وی را به جامعه جهانی سیاه‌پوستان به شدت محکوم می‌کنم؛ رئیس‌جمهور آمریکا باید بداند این‌گونه اقدامات بر نفرت جامعه جهانی از آمریکا و انزوای این کشور می‌افزاید.

وظیفه قوای سه گانه تقویت اقتصاد و مبارزه با غول رکود و بیکاری است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس اظهار کرد: در زنجیره بلند موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه اقتدار ملی در ابعاد راهبردی و نظامی در داخل و خارج کشور حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد که مهم‌ترین وظیفه قوای سه گانه تقویت این حلقه و مبارزه با غول رکود و بیکاری است.

وی در ادامه تاکید کرد: چرا در کشوری که بیشترین نفت و گاز دنیا را در اختیار دارد؛ وضعیت این گونه است؟ این سوال بسیار مهمی است که همه در برابر آن مسئولیم؛چرا به نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی و بندهای ۲۴ گانه آن به دقت و درستی و جدیت عمل نمی‌شود؟

وضعیت تولید در کشور بحرانی است /تولید درکشور ما یا عاشق می خواهد یا دیوانه​

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ادامه داد:امروز تولید درکشور ما یا عاشق می خواهد یا دیوانه. چگونه ممکن است با تسهیلات بالای ۲۰ درصد که عملا به ۳۰ درصد می‌رسد؛چرخه تولید فعال باشد و مشکل بیکاری کاهش یابد.

وی با بیان اینکه کدام محصول داخلی سودی بیش از ۲۰ درصد دارد،گفت:همه درآمد این محصولات باید تحویل سیستم بیمار بانکی کشور شود که امروز یکی از بزرگترین معضلات چرخه اقتصاد کشور است.

نیازمند انقلاب در عرصه اقتصاد و سیستم بانکی کشور هستیم

بروجردی با اشاره به چرخه فعال تولید در کشورهایی مانند ژاپن و آلمان، بیان کرد: در این کشورها  پس از جنگ جهانی رونق صورت گرفت، کمر راست کردند و قد برافراشتند؛ معلول عَمل به دستور اسلام در عرصه اقتصاد بود؛ بهره تسهیلات آنها ۲ تا ۳ درصد بود و امروز ما با ۱۰ برابر این مبلغ چگونه انتظار داریم تولیدکنندگان در عرصه صنعت به روز سیاه ننشینند.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز نیازمند انقلاب در عرصه اقتصاد و سیستم بانکی کشور هستیم یک نمونه را از شهر خود عرض می‌کنم؛دربروجرد یک صنعتگر ۲ میلیارد تسهیلات گرفته است ۱۰ برابر یعنی ۲۰ میلیارد به آن بانک پرداخت کرده است، همان بانک متقاضی ۴۰ میلیارد دیگر است آیا با چنین وضعیتی می‌توان اقتصاد پویا داشت؟

چه کسی پاسخگوی صدها میلیون دلاری است که نتیجه بی‌تدبیری وزارت نفت و شکایت ترکیه است؟

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در ادامه گفت:چه کسی پاسخگوی صدها میلیون دلاری است که در نتیجه بی‌تدبیری وزارت نفت و شکایت کشور ترکیه به این کشور پرداخت می‌شود؟ نمایندگان مجلس مطلع باشند همین ماجرای تاسف بار با همسایه دیگرمان ترکمنستان در حال تکرار است و آنها به دلیل ندانم‌کاری‌های ما به مراجع بین‌المللی شکایت کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: در چنین شرایطی اگر کشور یکبار دیگر محکوم شود؛باید صدها میلیون دلار دیگر از بودجه بیت‌المال به آنها پرداخت کنیم،تمام این‌ها موجب شده است که روابط اقتصادی ما با ترکمنستان با ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک از ۵ میلیارد لار با سقوط آزاد به ۱۰ درصد برسد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در ادامه بیان کرد: این‌گونه نمی‌توان اقتصاد را مدیریت کرد چون یکی از راه‌های مطرح شده در اقتصاد مقاومتی تولید،صادرات و ارزآوری است تا بتوان اقتصاد بیمار خود را نجات دهیم دولت در این زمینه باید تجدید نظر جدی داشته باشد.

اغتشاشات اخیر در کشور نتیجه ندانم‌کاری مسئولان ذیربط است

وی ادامه داد:اغتشاشات اخیر در کشور با مطالبات منطقی مالباختگان که نمونه دیگری از ندانم کاری مسئولان ذیربط است،آغاز شد و به سرعت مورد سواستفاده عوامل خودفروخته داخلی و اربابان آنها قرار گرفت و به حیثیت ملی ما ضربه زد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس افزود: بنده متواضعانه از ملت شریف ایران قدرانی می‌کنم که با حضور به هنگام در صحنه این توطئه را خنثی کردند؛ دولت توجه ویژه به مشکلات مال باختگان کند.

بروجرد از عملکرد ضعیف دولت گله‌مند است

بروجردی تاکید کرد: بروجرد شهر آیت الله العظمی بروجردی،شهر شهید ماندگار دوران دفاع مقدس مسیح کردستان محمد بروجردی و ۱۵۰۰ شهید دیگر و شهر فرزنگان و دانشمندانی مانند دکتر شهیدی، دکتر زرین‌کوه و دکتر آیتی و ده‌ها فرزانه دیگر از دولت به دلیل عملکرد ضعیف، به حق گله‌مندند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در پایان افزود: چرا باید ساخت بیمارستان، فرودگاه، خط آهن و سد بیش از ۱۰ تا ۲۰ سال طول بکشد و به انجام نرسیده باشد؛ اگرچه بخشی از آن مربوط به دولت‌های قبل است اما انتظار به حق مردم شریف استان لرستان و شهرستان بروجرد توجه ویژه به مشکلات مردمی است که در دوران جنگ تحمیلی افتخار آفرینی کردند./

دیدگاه ها