بروجردی: مذاکره درباره آزادی زندانیان ایرانی مسبوق به سابقه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مذاکره درباره آزادی زندانیان ایرانی مسبوق به سابقه است، گفت: مقامات قضایی و شورای عالی امنیت ملی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص درخواست کاخ سفید از ایران مبنی بر ایجاد خط ارتباطی مستقیم برای مذاکره در موضوع آزادی زندانیان دو طرف، گفت: در گذشته به ناحق تعدادی از ایرانیان فرهیخته و تحصیل‌کرده در دوران تحریم در سایر کشورها بازداشت شدند در حالی که این افراد خلاف قانون اقدامی را مرتکب نشدند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افراد مذکور تنها در دوران تحریم برای تامین نیاز کشور اقداماتی را انجام می‌دانند که از سوی دولت سایر کشورها بازداشت و با فشار آمریکا به زندانی در کشورهای دیگر از جمله خود آمریکا تبدیل شدند.

وی افزود: بازگشت این افراد به کشور برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است، البته آمریکایی‌ها نیز برخی افراد دو تابعیتی خود را در زندان‌های ایران دارند که به دنبال آزادی آنها هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مذاکره و تصمیم‌گیری درباره تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی مسبوق به سابقه است، این نوبت نیز مقامات قضایی و شورای عالی امنیت ملی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ مقامات آمریکایی می‌گویند کاخ سفید در ماه دسامبر از طریق کانال‌هایی به تهران پیام داده و خواستار ایجاد خط ارتباطی مستقیم جهت مذاکره در موضوع آزادی زندانیان دو طرف شد، با گذشت بیش از ۲ ماه از این درخواست و ارائه ۳ پیشنهاد متعاقب از طرف واشنگتن برای آغاز گفت‌وگوها، ایران هنوز هیچ واکنشی به آن نشان نداده است.

گفتنی است؛ به نوشته نشریه وال‌استریت ژورنال این اولین اقدام دیپلماتیک دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ برای پیش قدم شدن در موضوع‌های مذاکره با ایران و تبادل زندانیان است./

دیدگاه ها