بروجردی در همایش اقتصادی ساراتوف روسیه شرکت می‌کند

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جهت شرکت در همایش اقتصادی ساراتوف به روسیه سفر می‌کند.

 

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران، به رئیس دومای فدراسیون روسیه، به منظور شرکت در همایش سالانه اقتصادی ساراتوف تحت عنوان “آینده مناطق؛ توسعه همکاری‌ها” طی روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه در رأس هیأتی به روسیه سفر خواهد کرد.

هدف از این همایش بررسی و تبادل تجربیات در زمینه توسعه مناطق، برقراری روابط تجاری بین شرکت‌ها، تجار و سرمایه گذاران‌ و طراحی پیشنهاد مشترک در رابطه با مشکلات اقتصادی مناطق  خواهد بود که با حضور نمایندگان دومای دولتی روسیه، اعضای شورای فدراسیون، نمایندگان نهادهای اجرایی فدرال، نهادهای اجرایی مناطق مختلف روسیه، انستیتوهای توسعه، جوامع علمی، تشکل‌های مدنی و اتحادیه‌های تجاری، تجار مناطق مختلف روسیه و کشورهای خارجی از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

هیأت‌های شرکت کننده در این همایش علاوه بر حضور در نشست عمومی در نشست‌های کارشناسی  ۷ موضوع اقتصاد دیجیتال، بهبود شرایط تجاری، توسعه بازار محصولات کشاورزی، رشد فناوری در مجموعه‌های صنعتی، توسعه گردشگری و تجارت مدنی  را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر هیأت پارلمانی به روسیه گفت: در جریان این سفر در اجلاس مشترکی در عرصه مسائل اقتصادی و راه های گسترش روابط دو کشور شرکت می‌کنیم.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر دو روزه هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ساراتوف روسیه به دعوت رسمی رئیس دومای این کشور گفت: قرار است در جریان این سفر در اجلاس مشترکی در عرصه مسائل اقتصادی و راه های گسترش روابط دو کشور شرکت کنیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هدف جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری های دو کشور به خصوص در حوزه اقتصادی است، عنوان کرد: در این سفر استانداران گیلان و مازندران نیز به عنوان دو استان هم مرز با روسیه دعوت شده اند.

وی ادامه داد: همچنین قرار است طی این سفر از نمایشگاه بزرگ حفاری های اقتصادی نیز دیدن کنیم که با هدف گسترش روابط صنعتی کشورها و اطلاع از آخرین تکنولوژی های روز برگزار می شود.

بروجردی در ادامه با بیان اینکه رئیس مجلس در پی درخواست رسمی رئیس دومای روسیه به ما دستور حضور فعال در این همایش را داد، عنوان کرد: در این سفر بنده به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و علی نجفی خوشرودی و محمد جواد جمالی نوبندگانی به عنوان اعضا، همچنین رامین نورقلی پور از کمیسیون صنایع، احمد مرادی از کمیسیون انرژی، علی بختیاری از کمیسیون کشاورزی و همچنین معاون وزیر جهاد کشاورزی در این سفر حضور دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره با آخرین سفر دکتر لاریجانی به مسکو خاطرنشان کرد: طی این سفر قرار شد هیأت مشترکی به پیشنهاد رئیس دومای روسیه برای بررسی راه های تقویت روابط و کمک به دولت ها و دو مجلس برگزار شود که در همین راستا کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس، سبحانی فر رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و روسیه و بنده به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی در اجلاسی در این کشور شرکت کردیم که قرار است اجلاس بعدی سال آینده در تهران برگزار شود که از رئیس دومای روسیه نیز دعوت به عمل خواهد آمد./

دیدگاه ها