تصمیمات جدید برای تامین امنیت آب استان یزد با حضور علاءالدین بروجردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نشست شورای تامین استان یزد ۶ اردیبهشت به منظور بررسی مشکل تامین امنیت آب انتقالی به استان با حضور ده تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

 

پس از پایان این نشست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: امروز مساله تامین آب یک دغدغه ملی است و جوی باریکه‌ای از آب هم که به یزد منتقل می‌شود نیازمند امنیت پایدار است.
بروجردی افزود خوشبختانه در نشست امروز شورای تامین استان تصمیمات خوبی به منظور تامین امنیت خط انتقالی آب به استان یزد اتخاذ شد.
وی افزود سه استاندار یزد، اصفهان و چهارمحال در آینده نزدیک نشست مشترک شورا‌های تامین هر سه استان را خواهند داشت تا برای جلوگیری از ایجاد حوادث و تنش آبی به توافق برسند.
بروجردی ادامه دارد البته در شرایطی که دچار بحران هستیم حدود سی تا چهل درصد پرت آب در کشور داریم که باید مدیریت کنیم و فرهنگ مصرف را در کشور ایجاد کنیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود البته ما هم در کمیسیون با حضور نمایندگان استان و مسئولان و وزارت نیرو تلاش می‌کنیم نشستی بگذاریم و از ظرفیت مجلس برای حل مشکل استفاده کنیم.
بروجردی همچنین با تاکید بر این که آب همانند نفت که ویژه خوزستان نیست جزء انفال و اموال عمومی است خواستار استفاده از ظرفیت روحانیون و معتمدین هر سه استان برای رسیدن به توافق و وحدت و همبستگی ملی شد.

دیدگاه ها