اسد در دیدار با هیئت پارلمانی کشورمان به ریاست علاء الدین بروجردی: تجاوز به سوریه؛ عامل تقویت عزم ما برای نابودی تروریسم

 بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه اعلام کرد افزایش تجاوز نظامی به سوریه، عزم و اراده ما را برای نابودی تروریسم تقویت می کند.
بشار اسد در نشست مشترک با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و هیئت همراهش گفت: تشدید تجاوز نظامی به سوریه فقط عزم و اراده مردم سوریه را بر نابودی اشکال مختلف تروریسم و پایبندی آنان به حفظ استقلال و حاکمیت سوریه و حق شان در ترسیم آینده به دست خود افزایش می دهد.

اسد و بروجردی در این دیدار جدیدترین تحولات سوریه و پیروزی های مهمی را که این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم کسب کرده است بررسی کردند. دو طرف از تمایل مشترک ایران و سوریه به ادامه تقویت روابط راهبردی به خصوص در زمینه پارلمانی خبر دادند.

رئیس جمهور سوریه افزود: منطقه به طور کلی در مرحله باز ترسیم نقشه کامل بین المللی است و آن چه که ما از تشدید تجاوز نظامی به سوریه و انتقال کشورهای متخاصم به مرحله تجاوز مستقیم پس از شکست مفتضحانه مزدوران و دست نشاندگان آنان شاهد هستیم فقط باعث افزایش عزم و اراده مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم و نابودی اشکال مختلف آن و پایبندی سوری ها به حفظ حاکمیت و استقلال سوریه و حق شان در ترسیم آینده کشورشان می شود. وی بر اهمیت روابط پارلمانی برای تبادل تجربه‌ها میان کشورها در سطح مردمی و نه صرفا در سطح سیاسی تاکید کرد.

دکتر علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس کشورمان نیز در این دیدار گفت: طرح آمریکا، متحدان و مزدوران منطقه ای آن در سوریه شکست خورده است و ناکام ماندن تجاوز نظامی اخیر به سوریه مؤید صلابت و جایگاه رفیع محور مقاومت و مبارزه با تروریسم است.

بروجردی تاکید کرد: دولت و مردم ایران همچنان از سوریه حمایت خواهند کرد و در کنار دولت و مردم این کشور خواهند ایستاد. ایران به تلاش ها با هدف دستیابی به راه حل سیاسی مورد قبول مردم سوریه که یکپارچگی و استقلال این کشور را حفظ می کند ادامه خواهد داد.

دیدگاه ها