بروجردی در دیدار با نایب رییس پارلمان پرتغال: آمریکایی‌ها تحریم‌ها را اعمال کنند، توجیهی برای ماندگاری ایران در برجام وجود ندارد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با نایب رییس پارلمان پرتغال، گفت: اگر آمریکایی‌ها تحریم‌ها را مجددا اعمال کنند هیچ توجیهی برای ماندگاری ایران در برجام وجود ندارد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
دیدار بروجردی با نایب رئیس پارلمان پرتغال

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در راس هیاتی به پرتغال سفرکرده است ( پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت) با نایب رییس پارلمان پرتغال دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار ژوژه لاکائو نایب رئیس پارلمان پرتغال که با توجه به بستری بودن رئیس مجلس در بیمارستان با هیات مجلس شورای  اسلامی  ملاقات نمود، مخالفت صریح خود را با اقدام ترامپ در خروج از برجام اعلام نمود.

نایب رئیس مجلس پرتغال در ادامه گفت: موضع خانم موگرینی نشان دهنده ناخرسندی همه کشورهای اتحادیه اروپا از اقدام ترامپ است.

وی در این ملاقات علاقمندی این کشور را به گسترش بیشتر روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی اعلام و اظهار نمود: ما از برداشتن هرگامی در جهت تقویت روابط دو جانبه استقبال می‌کنیم.

در این ملاقات علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برجام یک توافق چند جانبه برای حفظ منافع متقابل است و اگر قرار باشد آمریکایی‌ها تحریم‌ها را مجددا برقرار نمایند، هیچ توجیهی برای ماندگاری ایران در برجام وجود ندارد.

بروجردی در ادامه افزود: امروز اروپا باید میزان اقتدار خود در تصمیم‌گیری مستقل از آمریکا را نشان دهد، در غیر این صورت خروج از برجام تنها راه پیش روی ایران خواهد بود./

پایان پیام

دیدگاه ها